donderdag 5 maart 2020

Mijn eerste 'pensioen-uitje'


Mijn afscheid is achter de rug. Het was een leuke middag. Na twee dagen van mijn andere baan, is het tijd voor mijn 'pensioen'. Op mijn eerste vrije dag bracht ik een bezoek aan Groninger Forum. Ik wilde de film Little women zien en eens kijken in het nieuwe gebouw. 

Ik was, met vele Groningers, vooral onder de indruk van het uitzicht. Groningen in de hoofdrol, zou ik zeggen. Het gebouw zelf is me te wit en te leeg en met te veel roltrappen. Ik kón niet eens een gewone trap nemen. Maar het was te zien dat het nieuwe gebouw in een behoefte voorziet. Het was druk. Er zaten mensen te werken, te overleggen en gezellig te kletsen. Het café zat vol en overal liepen mensen. De gons van zo'n gebouw spreekt me wel aan. 

De film was niet heel druk bezet, maar voor een woensdagmiddag niet onaardig. Allemaal vrouwen van mijn leeftijd en ik dacht: Ja, ik ben nu een vrouw van middelbare leeftijd met een deeltijdbaan. Een heel andere ervaring weer. En ach, wie weet wat er nog komt. 

De vloerbedekking in de bioscoop was roze en zat nu al onder de vlekken. Dat is een voor de hand liggende onhandige keuze geweest. De stoelen zijn heel comfortabel en het geluid is iets te hard. Ik had een heerlijk wijntje bij me. Ik wilde wat chips kopen, maar de prijzen waren echt extreem. 3,75 Voor een zak groentenchips. Dat vind ik echt te veel. 

In de bieb, die een paar etages bezet, was het even zoeken maar ik vond uiteindelijk de biografie die ik zocht: Thorbecke wil het. En tot mijn verrassing vond ik een heerlijk rustig stukje waar ik zeker zal zitten de komende tijd. De sfeer van een klassieke bieb, maar toch modern. Het lijkt me daar heerlijk lezen. Ik denk dat ik regelmatig een middagje in Forum zal doorbrengen. 





2 opmerkingen:

  1. Oh, leuk om je ervaring te lezen. Ik ben ook net met pensioen (bibliotheekmedewerkster) en een bezoek aan Groningen en het Forum ook in de planning. Die bibliotheek wil ik zien en ervaren! Mooi zithoekje zo en dan ook nog een biljart! Ben je al eens in de bibliotheek van Den Helder geweest? Heeft ook van die mooie leesplekken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Den Helder ken ik de bieb niet, maar het klinkt mooi. Ik vind het leuk als je je weer kunt thuis voelen in de bibliotheek. Ik hoop dat je het naar je zin hebt in Groningen.

      Verwijderen

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...