zondag 22 maart 2020

Gegeven en weggedaan - winter 19/20


Door alle aandacht die we geven aan het virus dat rondgaat, zou het bijna aan ons voorbij gaan dat de lente is begonnen. De kalender-lente dan. Het winterkwartaal is achter de rug. Dus kijk ik naar wat ik heb gegeven en weggedaan, en wat ik heb gekregen en gekocht. Die post komt snel. Vooral in het wegdoen was ik actief. 

Nu ik meer thuis ben, met mijn deeltijdpensioen, heb ik meer tijd om op te ruimen. Dat heb ik dus gedaan. Ik ben begonnen met de servieskast en een aantal boekenplanken. Dat heeft behoorlijk wat opgeleverd. Er is heel wat naar de kringloop gegaan. Ik hoorde overigens dat het op dit moment enorm druk is bij de stort van de gemeente: nu de meeste mensen gedwongen thuis zitten, zijn ze gaan opruimen. 


Gegeven

Kerstcadeaus
Ik koos bij deze post voor een kerstplaatje. De wijzen uit het Oosten waren de eerste personen ooit die een kerstcadeau gaven, bedacht ik zo. Mijn belangrijkste kerstcadeau was een tegoedbon. Tussen Veendam en Stadskanaal rijdt een oude stoomtrein en eens per jaar is er een diner rit. Die ga ik rijden met mijn zus en zwager. We hebben alledrie al bijna alles. Daarom is een activiteit leuker dan nog een cadeau geven dat op de stapel komt te liggen, dacht ik.

Minipakje
Mijn schoonmoeder had het moeilijk deze winter. Steeds op en neer naar het ziekenhuis en de onzekerheid over de ziekte van haar man. In deze periode kocht ik zo'n miniflesje douchegel dat je meestal op vakantie meeneemt. In een kleine envelop met van dat bubbelplastic stuurde ik het flesje naar haar toe. Ze vond het fijn. Het gaat natuurlijk niet om het flesje, maar om de aandacht. Toch werkt het goed, denk ik. Ik zal het zeker vaker doen.
Nu mijn schoonvader overleden is, denk ik over andere dingen die ik haar kan toesturen. Even afhankelijk van de postservice in de komende tijd. Ik heb kleine kaarsjes van bijenwas, chocolade, thee bedacht. Iemand nog een ander klein cadeautje in gedachten dat ik haar zou kunnen sturen?


Weggedaan

De oude situatie
Servies
3 kopjes
5 dinerborden
4 ontbijtborden
5 soepborden
1 soepkom
1 dekschaal
4 kleine schaaltjes
4 glazen
1 slaschaal
Nu heb ik van alle borden nog 8 stuks. Ik heb nog genoeg schalen en schotels voor een uitgebreide maaltijd. Tot nu toe heb ik nog niks gemist. Ik hoop dat anderen er plezier van zullen hebben.


Lezen en luistern
24 boeken
10 tijdsschriften
15 CDs
5 DVD's

De rest
Dekbedhoes
4 schroevendraaiers
meetlint
10 kerstballen
10 plastic ijsblokjes
1 waterdispenser
1 paar oorbellen.
De oude stofzuiger

Deze lente ga ik kleding uitzoeken en het tuinhuisje. Ik wil het huisje afbreken en op de plek van het huisje een kas laten plaatsen. Dan moet het huisje natuurlijk wel leeg. Genoeg te doen dus. Het is maar goed dat ik meer tijd heb.

2 opmerkingen:

  1. Kun je nog weggeven? Hier zijn de kringloopwinkels nu dicht

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inmiddels kan het hier ook niet meer inderdaad. Je leest ook overal dat mensen niet meer naar de stort kunnen. Ik wacht nog even met opruimen. Voordat de kas geplaatst kan worden, zullen we ook wel weer een hele tijd verder zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...