zaterdag 7 maart 2020

Opnieuw een afscheid


Deze week overleed Martin, de man die ooit mijn schoonvader was. Mijn ex-man en ik hebben jaren geleden bij onze scheiding afgesproken dat we elkaar op de hoogte houden van grote gebeurtenissen in onze levens. Toen ik woensdag uit de bioscoop liep, zag ik dat hij mij gebeld had. Ik wist dat zijn vader ziek was, want ik heb nog steeds goed contact met mijn ex-schoonouders. Ik belde terug en terwijl hij boterhammen smeerde voor zijn dochter-in-de-groei, vertelde hij me dat de laatste dagen waren aangebroken. Een dag later kwam de app dat mijn schoonvader was overleden.

Martin had me nog gevraagd langs te komen. We hadden het voor deze week gepland, maar de ziekte ging te snel voor ons. In mijn gedachten ben ik nu veel bij de familie. Het verdriet en de drukte die altijd samen op gaan in de periode net na een overlijden, zijn zwaar.

Martins lievelingsplaats op aarde was, naast zijn boerderij, het Griekse eiland Amorgos. We zijn er ooit met het gezin een week geweest. En vorig jaar heeft hij er nog vakantie kunnen vieren en afscheid kunnen nemen van de mensen die daar zijn vrienden waren geworden. Vandaar de foto van de baai van Amorgos boven dit blog, de schoonheid waarmee wij achterblijven.



Foto: Wikimedia commons

2 opmerkingen:

  1. Sterkte. Ex kan wel juridisch zijn,maar je gevoel voor deze man niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Het klopt. Genegenheid gaat niet over in de rechtbank...

      Verwijderen

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...