dinsdag 17 maart 2020

Voorzorg in het vriesvak


Mijn voorbereidingen voor het geval ik ziek word, zijn klaar. Ik werk inmiddels, net als velen, verplicht thuis. De eetkamertafel wordt mijn bureau op maandagen en dinsdagen. Ik drink mijn eigen thee en koffie, in plaats van die uit de automaat en mijn auto zal de komende weken een rustige tijd hebben. Ik vind het heerlijk. Lekker mijn eigen tijd indelen en in alle rust werken aan mijn projecten. En lekker een wandelingetje maken in mijn eigen buurt na de lunch. Het is bijna negen uur, dus ik post deze blog en ga dan aan de slag. 

Maar goed, voor het vriesvak maakte ik drie bakken roerbakmix (hierboven op de foto). De roerbak is een mix van drie soorten paddenstoelen, taugé, courgette en vegetarische kipstuckjes. Daar een boemboe voor babi ketjap doorheen. Drie bakken met in iedere bak 300 gram. Ik hoef het alleen maar op te warmen en wat mie te laten wellen of rijst bij te koken. Dat is gezond en genoeg. 



De bakjes met tomatensaus zijn kleiner: 150 gram per bakje. Een mengsel van ui, knoflook, rode paprika, courgette, tomaat, tomatenpuree, harissa, paprikapoeder, zout, ras el hanout en koriander.
Opwarmen, een blik bonen erbij en een wrap. Ook dat is dan genoeg en snel voor de mindere dagen.

Nu is mijn vriesvakje wel vol. Maar mijn eten is klaar voor het geval dat. En als ik niet ziek word, eet ik het vriesvak rustig leeg en scheelt het me een paar dagen koken. Lekker makkelijk.


3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat idee kreeg ik ook vanavond. Kant en klare maaltijden maken voor het geval dat... voor in de vriezer. Dat is altijd slim om te doen.
    Het ziet er trouwens heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Op Youtube zijn heel veel voorbeelden van 'freezercooking'. Misschien haal je daar ook wat inspiratie uit.

      Verwijderen

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...