dinsdag 10 december 2019

Overvloed


Ik had echt teveel fruit. Twee netjes mandarijnen uit de aanbiedingen, peren die ik al in huis had om na te rijpen, kakifruit uit de aanbieding en ook nog eens bijna een kilo appels. Van de lunch tijdens de historische dag waren nog 4 appels over en ik had van twee plaatsen waar ik op bezoek was ook een appel meegekregen. Dat kan ik niet op voordat het gaat bederven. , dus om het te bewaren heb ik het gekookt en in de koelkast gedaan.

Mandarijnen geperst en daar het kakifruit in gekookt met een beetje santen. Het werd een heerlijke combinatie voor mijn smoothies. Lekker zonnig. De appels en peren kookte ik ook samen. Daar kan ik natuurlijk ook smoothies van maken, maar de moes is met opzet wat waterig. Een goede basis voor havermout. En door kwark met wat walnoten en honing er nog bij, is het ook een prima ontbijt.

Het lukt me meestal om fruit en groente op maat te kopen, maar soms loopt het een beetje anders. En dan is het maar goed dat er koelkasten en vriesvakjes zijn waar ingemaakt fruit een plek kan krijgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...