dinsdag 22 oktober 2019

Zuinig nieuwe stijl - persoonlijke verzorging



Persoonlijke verzorging - 90,00 per maand

Hieronder laat ik kleding, de kapper, make-up en andere drogisterijzaken vallen. Mijn kleding koop ik tweedehands, zoals wel duidelijk is uit mijn serie gekregen, gevonden en gekocht. Ik ga niet al te vaak naar de kapper en als ik make-up etc. nodig heb, wacht ik op de aanbieding 2 voor de prijs van 1, die eigenlijk iedere paar maanden wel een keer langs komt.
Ik heb nog genoeg kleding voor komende winter, maar als ik iets moois zie, zal ik het kopen. Vaak kost de kleding maar een paar euro en een aantal kledingstukken van goede kwaliteit kan er altijd bij.

Make-up en crèmes heb ik nog in voorraad, een mand vol in mijn kast. Ik ben er maar eens even voor gaan zitten om te zien wat dat allemaal is. Ik zit vooral heel ruim in de bodylotion. Ik weet niet hoe dat komt, maar kennelijk heb ik daarvan door de jaren heen regelmatig gekocht. Verder twee oude tubes zonnebrandcrème, die nu vermoedelijk niet meer werken maar nog wel kunnen functioneren als bodylotion. Ik heb nog voor meer dan een half jaar shampoo en conditioner. .

Maskers heb ik heel veel. Vijf verschillende soorten om eerlijk te zijn, voedend, reinigend, stimulerend, scrubbend, noem het maar op. Ik heb het allemaal. Voor de komende jaren hoef ik me geen zorgen te maken over dat deel van mijn huidverzorging. In de komende tijd wil ik eens uitzoeken hoe ik zelf crèmes kan maken. Dat heeft twee voordelen: het is goedkoper en je weet precies wat er in zit.

Toch handig om eens te kijken wat er al is en een tijdje de voorraad op te maken. Voor mijn winterkleding kijk ik volgende maand maar eens even. Op dit moment zijn alleen de echte zomerjurkjes weer onder mijn bed verdwenen. De rest kan ik nog dragen als de temperatuur zo blijft. In oktober wil ik eens kijken of ik nog nieuwe kledingstukken nodig heb. Mocht dat zo zijn, dan maak ik een overzicht en een lijstje voor mijn snuffelsessies in kringloopwinkels.

September - 38,10
Deze maand kocht ik 2 borsteltjes voor mijn tandenborstel en 2 voor de prijs van één tubes tandpasta.
En ik ging naar de kapper. Het was hard nodig want ik had het lang uitgesteld. Naast mijn kantoor zit een kapper waar ik nog nooit geweest was. Het was prima; de kapster was erg vriendelijk en ze knipte mij bob zo kort dat ik er weer weken tegenaan kan. Ik ben erg tevreden. En ik kan in mijn lunchpauze de straat oversteken om mijn haar te laten knippen. Wat wil je nog meer!


Volgende keer kijk ik als afsluitng naar mijn uitgaven aan kunst en cultuur.




Schilderij: Rijksmuseum Foto: wikimedia commons

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad bij het kopen van verzorgingsproducten in de aanbieding, moet je oppassen voor een te grote voorraad. Dat merk ik ook. De houdbaarheidsdatum kan wel iets overschreden worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das ook weer waar. Dank je voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...