dinsdag 27 september 2022

Dineren in Trompenburg

Uit de collectie van Arboretum Trompenburg op Wikimedia Commons

Mijn broer gaf me voor mijn verjaardag een diner van de Maaltuin cadeau. De Maaltuin is een pop-uprestaurant op bijzondere groene plekken in Nederland. Deze maaltijd was in het Arboretum Trompenburg in Rotterdam. Ik was er nog niet eerder geweest, dus niet alleen de maaltijd, ook de tuin was een verrassing. De tuin is oud. De eerste aanleg begon in het begin van de negentiende eeuw. Er moeten bomen staan die er al 200 jaar groeien. De oudste die wij vonden, was in 1871 gepland. Voordat we de maaltijd begonnen, konden we een wandeling maken waarbij aandacht werd gevraagd voor de bijzondere bomen.  

De maaltijd was heel leuk. Er stonden lange tafels in een half open tent tussen de hoge, oude bomen. Op het tafelkleed stond onze achternaam zodat we onze plek konden vinden. De wijnen waren goed, al was het verrassend dat we begonnen met een sterkere wijn en daarna de lichtere wijnen kregen. Ze waren wel mooi van smaak en pasten bij de gerechten. Ieder gerecht was gegarneerd met een eetbaar bloemetje. 

De Maaltuin komt nog op allerlei andere plekken in Nederland, waaronder Soestdijk in december, volgens mij. Het is een heel leuk cadeau: De Maaltuin | Het Reizende Restaurant Op Unieke Locaties



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...