maandag 3 december 2018

Terugblik 3 - De mooiste nieuwe aanwinsten van 2018

Japans bord
Van een van mijn vriendinnen kreeg ik op mijn verjaardag een Japans bord. Ze wist niet zeker of ik het leuk zou vinden, zei ze nog toen ze het me gaf. En ik wist niet wat ik zag! Ik ben dol op alles wat Japans is, dat wist ze en daarom was dit zo'n geweldige keuze. Waarom ze twijfelde, wist ze eigenlijk zelf ook niet. Ach.... als het maar goed komt, en dat deed het.

Enveloptas
Voor € 17,50 kocht ik een leren aktetas in de kringloopwinkel. Hij zag er slecht uit, het was duidelijk dat de vorige eigenaar niet aan tassen poetsen doet. Maar door de lelijkheid heen was de kwaliteit duidelijk te zien. Met mijn bruine schoensmeer poetste ik al snel een prachtige tas tevoorschijn. De tas heeft een aparte vakjes met ritsen, zodat ik mijn spullen heerlijk geordend kan meenemen. A4 past er precies in. Een aankoop die jaren en jaren mee kan.

Tafel
Hier hoef ik niet al te veel over te schrijven want dat heb ik al gedaan. Zo ziet de tafel er in uitgeklapte vorm uit: ideaal voor een intiem dinertje, dacht ik!





Tuinstoelen
Jaren geleden, toen ik nog in een veel groter huis woonde, had ik vier grote rieten stoelen. Na de verhuizing waren ze ondergebracht bij vrienden. Ik had geen ruimte meer voor zulke kolossen nadat ik besloten had dat klein wonen beter bij me past. Dit voorjaar vroegen de vrienden mij of ik de stoelen terug wilde voor de tuin. Zij hadden een officieel loungeset gekocht. Heel modieus, en nu was er geen ruimte meer voor de stoelen.

Ik kan er twee plaatsen in mijn tuin en wilde ze graag hebben. Ik vroeg een collega met een grote auto of hij me wilde helpen ze op te halen, in ruil voor een maaltijd. En natuurlijk wilde hij dat. Deze zomer maakte mijn zus nieuwe kussens in de stoelen. Ik koos voor een stof die lijkt op een middeleeuws wandtapijt met dieren erop afgebeeld. Mijn zus en ik noemen de plek van de stoelen nu Maerlandts hoekje, naar de middeleeuwse schrijver over de wonderen van de natuur. De kussens liggen intussen in de schuur en de stoelen zijn afgedekt, maar volgend jaar zal ik zeker genieten van mijn nieuwe aanwinsten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...