vrijdag 29 januari 2021

Nieuw project: high tea



Sinds mijn deeltijdpensioen nodig ik regelmatig vrienden of vriendinnen uit voor een lunch. Vaak duren die lunches de hele middag: gasten die tegen een uur of zes vertrekken zijn geen uitzonding. Heel gezellig. Onlangs ben ik begonnen met high tea of cream tea in plaats van lunch. Ik werk tot 13:00 uur. Het is rustiger als ik dan tot half drie of drie uur de tijd heb om de tea voor te bereiden. 

Dat voorbereiden bestaat nu eerst uit het zelf bakken van scones en kleine hartige taartjes. Vooral de scones vind ik erg leuk. Ze zijn makkelijk te maken en hoeven niet heel lang in de over. Je hebt dus snel lekker resultaat. En dat gecombineerd met de jam die ik onlangs kookte van pompoen, abrikoos en gember is heerlijk om aan te bieden aan mijn vrienden. Of om zelf van te genieten op een druilerige middag. 

Ik gebruik nu nog gewoon het basisrecept met zelfrijzend bakmeel, maar daar wil ik het niet bij laten. Ik wil scones gaan bakken met volkorenmeel en ik kijk ook al met een scheef oog naar hartige scones. 
Zo heb ik een nieuwe uitdaging voor de vele uren thuis. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...