maandag 1 februari 2021

Keukenmuur in de verf


Het lijkt een saai klusje, misschien, maar voor mij is het een cadeau. Na ruim een half jaar niks doen, kan ik eindelijk aan de slag met alle klussen die ik op mijn wensenlijst heb staan. Februari vorig jaar ben ik met één van mijn banen gestopt en ik genoot van het vooruitzicht van de zeeën van tijd die ik zou hebben. Ik had plannen voor tuinieren, klussen, musea, middagen in het café, archiefonderzoek en etentjes met vrienden. 

Dat viel tegen. Ik moest eerst bijkomen van de drukte van de afgelopen jaren. De eerste maanden had ik echt nodig om eens flink uit te rusten. En al snel kwamen de maatregelen om de pandemie in te dammen. Er kwam dus maar weinig van mijn plannen. En op de dag dat ik weer voorzichtig naar buiten ging, kreeg ik mijn epileptische aanval. 

Het herstel heeft wel wat berusting en geduld gevraagd, maar nu kan ik voorzichtig weer aan de slag. En de keukenmuur is mijn eerste klus; overzichtelijk en niet al te zwaar. De muur is op plekken vies geworden van de spatten die er tegenaan gekomen zijn tijdens het bereiden van eten.  


Je kunt het op de foto zien, er zit een soort streep op de muur iets lager dan het stopcontact. Het stoorde me al langer. Ik ben blij dat ik het heb aangepakt. Alles bij elkaar ben ik een uur of vier bezig geweest van het leeghalen van de keuken tot het terugzetten van alle spullen. Omdat ik pauzes nam om mezelf niet te erg te belasten, kost zo'n klusje toch wel een dag. Gelukkig maakt dat niet meer uit: ik heb nu de tijd. Een tip die ik zag op Y*outub*e: haal het afplaktape weg als de verf nog niet helemaal droog is, dan trek je geen stukken verf mee. 

Het is een prima klusje voor de zondag. Verven is best rustgevend en je hebt snel resultaat. Als je de klus niet te groot maakt. De muur is oud en lelijk. Je kunt duidelijk zien dat er leidingen weggehaald zijn waarvan de goot slordig is dichtgesmeerd. Ik zal de muur ooit nog wel een keer laten stuken, maar die klus komt onderaan een lange lijst met de kas, de schutting, de muren in het trappenhuis, de trap en de vloer in de kamer. Genoeg te doen. ... en ik heb de tijd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...