zaterdag 10 november 2018

Kringloopkwaliteit


Steeds als ik een kringloop bezoek, verbaast het me dat mensen de prachtigste dingen weg doen. Kingloopwinkels zijn dé plaats waar je de consumptiemaatschappij in aktie ziet. In de winkel waar ik zelf werk, komen we soms echt om in de spullen. Soms zijn ze niet eens gebruikt, kleding met het kaartje er nog aan, boeken met het cellofaan er nog om en apparaten in dozen, duidelijk nog nooit uitgepakt.

Naar de kringloop brengen is natuurlijk nog beter dan weggooien. Ik ben blij dat mensen de moeite nemen. Zeker in mijn eigen winkel, waar we sparen voor projecten die kinderen over de hele wereld helpen. En er is nog een voordeel: het geeft anderen en mijzelf de kans op mooie 'nieuwe' aankopen. In mijn serie Gekregen, gevonden & gekocht zit altijd wel iets dat ik in een kringloopwinkel heb gevonden.

En het gebeurt ook regelmatig dat ik iets vind voor een ander: een kussen in de vorm van een uil voor een broer, een kruidenset voor een zus, een boek voor een vriendin. Een tijdje geleden vond ik een prachtig vest van pure wol met ingebreide rozen. Het kostte me €7,50. Zelf draag ik deze vesten niet, maar een van mijn zussen is er dol op! Ik heb het voor haar gekocht en haar daarna een foto gestuurd.

Ze reageerde enthousiast, wilde het graag hebben. Ook als ze het niet gewild had, was dat geen probleem geweest. Ik had het zonder problemen op M*arktplaats kunnen zetten. Ik deed een klein onderzoekje op Internet: dit soort vesten zijn tweedehands te koop voor tussen €40,00 en €50,00. Echt een koopje dus en een fijn cadeau voor mijn zus, waar ze jaren plezier van zal hebben.

Dit zijn toch wel de pareltjes van het kringloopwinkelen. Wat zijn jouw beste vondsten in de kringloop?

2 opmerkingen:

  1. Ik had deze week een geweldig mooi breiboek van 0,50 cent.
    Met patronen er in die ik heel graag wil maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Veel plezier ermee. Ben je van plan de wol ook in de kringloop te kopen?

      Verwijderen

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...