maandag 25 maart 2013

Hergebruik (een beetje anders)

Een tijdje geleden schreef ik over het hergebruik van de grand foulard die op mijn bank heeft gelegen, maar die ik niet meer schoon kreeg. Ik wilde sloffen en pannenlappen maken. Afgelopen week had ik ineens een ander idee. De vloer van mijn wc is erg koud. En dan vooral 's nachts, als ik met mijn blote voeten op de tegelvloer sta. Ik kan natuurlijk kleedjes kopen voor de wc, maar die kosten ongeveer € 15,00 per kleedje. En je moet er toch minimaal 2 hebben: één op de vloer en één in de was. Bovendien is er dan weer een verzameling grondstoffen nodig om de matjes te maken, terwijl ik me realiseerde dat ik de grondstof al in huis heb.

Ik heb dus vier matjes geknipt van een deel van de grote lap. Ze zijn niet allemaal gelijk, maar doen het uitstekend op mijn vloer. Ik dacht dat ik de randen wel zou kunnen afweken me een paar avonden festonsteken, maar dat lukte toch niet goed. Ik ben niet zo'n ervaren handwerkster, dus het zag er al met al wat rommelig uit. Dat betekende dat de matjes mee moesten naar mijn zus. Zij heeft een fenomenale naaimachine met allerlei mogelijke randsteken. In een paar minuten had zij keurige randen gezigzagd aan mijn kleedjes. 

Inmiddels ben ik weer thuis en ligt het eerste kleedje al voor de WC. De stof golft een beetje aan de zijkant, maar dat vind ik geen probleem. Ik neem aan dat dat wel weg trekt. Ik heb warme voeten, en daar gaat het om.




1 opmerking:

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...