woensdag 1 april 2020

Het duurt nog even.



Gisteren keken er 7,5 miljoen mensen naar de persconferentie over de corona-regels voor de komende tijd. Iedereen wilde natuurlijk weten hoe we er voor staan, of de maatregelen werken, of het strenger moet of juist niet. De uitslag was een beetje te verwachten. Tot eind april blijft het zoals het nu is. Dat lijk wel lang.

Op dit moment bevalt de situatie me goed. Ik ben graag alleen en ik houd van stilte Als ik geen atheist was, zou ik misschien wel non geworden zijn. De kalmte, het ritme, de stilte, de aandacht, het trekt me. En nu kan het in mijn eigen huis. Ik heb het boek van Wil Derkse - Een levensregel voor beginners maar weer uit de kast gehaald en lees het met veel aandacht.

Ik voel me rijk en bevoorrecht. Ik heb een huis voor mijzelf alleen, geen drukte van kinderen die ik les moet geven terwijl ik tegelijkertijd moet proberen mijn eigen werk te doen, geen zorgen om eenzame ouders of andere dierbaren en iedereen om me heen leeft nog en is gezond. Er zijn zoveel mensen voor wie dit anders is. Ik denk aan hen in mijn meditaties.

En ik ben ondenkbaar dankbaar voor mijn eigen plek.

2 opmerkingen:

  1. Ja, wat kan het heerlijk zijn he, zo'n plek voor jezelf waar je je lekker terug kunt trekken, je eigen veilige holletje. Ik ben wel thuis nu met man en kinderen en dat is soms heel onrustig. Daarom sta ik graag als eerste op. Dan zet ik een kop thee en ga even lekker lezen of even achter de computer. Echt een moment voor mezelf, daar geniet ik van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat mooi, dat je ondanks de drukte nog een goede ruimte vindt voor jezelf!

      Verwijderen

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...