dinsdag 11 februari 2020

Rode kool - diepvriesmaaltijden


Ik schreef al in een eerder post dat ik rode kool had ingemaakt. Dat klopt niet helemaal. Ik heb diepvriesmaaltijden gemaakt. De notenrollades die ik in december kocht zaten in aluminium ovenschaaltjes, die ik heb gebruikt voor de maaltijden.

Mijn recept is heel simpel. Bak een rode ui uit in olie. Daarna voeg ik de klein gesneden rode kool toe, met deze keer rozijnen en gedroogde pruimen. Dat roerbak ik en daarna voeg ik bouillon toe. Soms is dat een mengsel van bouillon en rode wijn. Er gaan nog twee laurierbladen bij waar ik kruidnagel in heb geprikt. Ik stoof het tot de rode kool net iets meer dan beetgaar is.


Deze rode kool is heel goed in te maken. Ik heb dat vorig jaar gedaan. Een paar potjes zelfgemaakte rode kool in voorraad is reuze handig. Er is nog een stuk kool over, dus waarschijnlijk komt dat er nog van.

Deze keer maakte ik dus de ovenschotels met wat appel en aardappelpuree. Ik had een van de bakjes maandag al uit de vriezer gehaald. Vanavond was de kool ontdooid. Toch nog wel verrassend koud, vond ik. Het opwarmen in de oven duurt nog wel even, merkte ik. En de smaak is achteruit gegaan door het invriezen. Weet iemand wat je daar tegen kunt doen? Ik heb niet zo lekker gegeten als ik gehoopt had. Dit was een minder goed idee, tenzij ik weet hoe ik het moet oplossen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...