En toen had het landelijke nieuws van de afgelopen jaren, het nieuws dat steeds over anderen ging, ineens mijn huiskamer bereikt. Het was een raar gevoel.
De telefoniste van het Centrum Veilig Wonen is goed getraind. Ze leefde met me mee: vervelende voor u dat u nu schade hebt aan de schoorsteenmantel... Ik kreeg het advies om de schade te laten registreren. Helaas kon er nog geen expert komen. Het nieuwe schadeprotocol is nog niet vastgesteld en zo lang liggen de inspecties stil.
Ik vind dat wat vreemd. Er is toch nu ook een geldend protocol? Het zou wat zijn dat we wetten niet meer uitvoerden omdat er een wetswijziging op stapel stond. Maar goed, daar kan de telefoniste natuurlijk niets aan doen. De schadeafhandeling is een complex verhaal, zij is alleen maar de boodschapster. En dat deed ze goed.
In juli of augustus kan ik iemand verwachten. Daar laat ik het dan eerst maar bij.
Vervelend. Hoe doen naastgelegen huizen het? Blog je er later ook nog over?
BeantwoordenVerwijderenIk heb het nog niet gevraagd. Het zou wel moeten, want het is een rijtjeshuis. Ik vind het sowieso prettig als er een aardbevingsspecialist komt. Als ik maatregelen moet nemen, kan ik meteen vragen hoe ik dat aardbevingsbestendig kan doen. Ik zit in een VVE met mijn bovenbuurman. De kosten van reparatie, als het een fundamenteel probleem is, zullen we dus samen delen. Ik zal inderdaad nog eens schrijven hoe het verder gaat.
Verwijderen