zondag 5 oktober 2014

Eindelijk! De tuin.

Mijn tuin lag er niet al te goed bij de afgelopen tijd. Ik had veel afspraken in de weekenden en de dagen waarop ik tijd had, regende het. Behoorlijk wat achterstallig onderhoud dus. Gisteren moest ik werken en het zag er naar uit dat het vandaag weer niet zou lukken om dat het koud zou worden.

Het weer was niet geweldig, maar het was toch goed genoeg om naar buiten te gaan. Ik voelde me echt naar buiten gelokt. Toen ik even buiten was, bedacht ik dat het goed zou zijn om een broodje te bakken. Het bakken duurt drie uur. Precies een mooie periode om in de tuin aan de slag te zijn.

Ik heb alle takken en stukken hout, die ik tijdens mijn wandelingen heb verzameld, in stukken gezaagd. Ze liggen nu in mijn rek. Ik weet niet hoeveel ik er nog van zal gebruiken dit jaar, maar het ligt klaar. Ik zal het misschien nog gebruiken in mijn nieuwe Coox. Dat moet ik nog uitproberen, daar schrijf ik nog over.

Er gingen twee kruiwagens naar de container een heel wat emmers met groen in de compostbak. De kamperfoelie is gesnoeid en de bieslook is geknipt om te drogen. Ik pootte nog wat plantjes en oogste nieuwe veldkers voor in mijn salade voor de komende week. Toen het brood klaar was, maakte ik roerei met een restje peultjes, wat veldkers en geraspte kaas en at dat met twee nog warme boterhammen.

Er is nog veel te doen: snoeiwerk en het weghalen van die vreselijke hoeveelheid zaailingen van de Vrouwenmantel. De groententuin moet nog winterklaar. Ik hoop binnenkort paardenmest te krijgen om door de grond te werken. Uren werk dus nog. Maar het maakt niet uit, dit was een heerlijk productieve dag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...