donderdag 2 oktober 2014

D'ruitdaging 1 en 2 oktober

Verpakkingen en sieraden, dat zijn de twee opdrachten waar de d'ruitdaging van dit jaar mee begint. Ieder jaar organiseert Hilde Verdijk haar d'ruitdaging in oktober: iedere dag ontvang je een opdracht om iets op te ruimen. En na een maand ben je weer verbaasd over de hoeveelheid spullen die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt.

Voor ieder ding dat je weggooit of wegbrengt, krijg je een punt. Je schat aan het begin van de maand in hoeveel punten je denkt te halen en aan het eind vergelijk je dat. Ik ben zeker niet de eerste geweest die halverwege de maand al meer punten had dan ik vooraf had gedacht.

Ik doe dit nu voor het derde jaar. Vorig jaar heb ik eigenlijk alleen aan het begin mee gedaan en daarna is het wat verzand. Ik hoop dat het dit jaar beter lukt. Het is heerlijk om weinig spullen te hebben en alles steeds orderlijker te zien worden. Beginnen dus maar: Ik weet dat ik nog een verpakking heb van mijn smartphone en voor de rest zal ik echt in de schuur moeten kijken of daar nog iets staat. Ik denk het niet, eerlijk gezegd.

Sieraden had ik een tijdje geleden al eens bekeken. Veel ligt in een zakje klaar om naar de kringloop gebracht te worden. Dat moet ik morgen dan maar eens even doen, onderweg naar mijn werk.

Opdracht 1 - 1 punt
Opdracht 2 - 15 punten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...