vrijdag 2 augustus 2019

Gekregen, gevonden & gekocht 10



Mijn laatste GGG is al weer even geleden. Ik ben een poos ziek geweest en ik heb me vooral gericht op mijn herstel. Gelukkig is alles nu weer terug bij het oude en zal ik zo nu en dan weer schrijven. Ik heb een selectie gemaakt van de leukste dingen.

Gekregen
Bloemen, brieven, kaarten en heel veel aandacht.
De afgelopen maanden ben ik ziek geweest. Ik ben in het ziekenhuis geweest voor een operatie die is mislukt en moet nu medicijnen slikken de komende jaren. Ik voel me nu weer prima, anders zou ik niet schrijven hier. Tijdens mijn ziekte zal de postbode zich wel hebben afgevraagd wat er aan de hand was. Ik kreeg bijna dagelijks kaartjes (dat heb je met een grote familie die van schrijven houdt). Mijn collega's waren ook heel attent. Ik wist niet, omdat ik nog nooit langdurig ziek ben geweest, hoe fijn het is als je zoveel aandacht krijgt als je je niet goed voelt.

Bloemetjestheepot
Het begint grappig te worden. Op mijn werk kreeg ik van een college de oude bloemetjestheepot van haar grootmoeder. Ik ben historicus, vandaar. Een paar weken later vond ik bijpassende kopjes. Het staat er gezellig bij in mijn kantoor. En nu vond mijn zus nog een taartschaal. Het wordt een mooie set op deze manier.

Lady Susan boek.
Mijn zus maakte voor mij een boek: Lady Susan. Een vroege roman van Jane Austen. Ze had er van alle hoofdpersonen een plaatje bij gedaan dat je rechtop kunt zetten. Als een soort poppenspel. We zijn samen op Austenreis geweest deze zomer. Tijdens de reis hebben we elkaar de brieven voorgelezen. Zo ging dat in de tijd van Austen ook. De lange avonden werden gevuld met handwerken en voorlezen. Dat handwerken hebben we maar gelaten. Het voorlezen was erg gezellig. Over de reis schrijf ik later nog wel 

Gevonden
Behalve het jaarlijkse brandhout heb ik niets gevonden de afgelopen tijd. 

Gekocht
Sprout jar
Het tuincentrum had uitverkoop. Ik kocht veel biologische tuinzaden voor maar 1,00 per zakje. Ze zijn tot juli 2019 op hun best, prima dus voor dit jaar. Maar het leukst vond ik een 'sproutjar' voor een euro: een glazen pot met een schroefdeksel die grotendeels uit gaas bestaat. Heel makkelijk voor mijn tauge. Scheelt een hoop gedoe, niet teveel taugeh en makkelijker water wisselen. Niet in de weer met lapjes en elastiek enzo. Het werkt uitstekend.

Souvenirs
Nog even terug naar de vakantie dus. De foto bij deze blog laat mijn souvenirs zien. Vooraan ligt het mooiste aandenken. Ik vond in een tweedehands boekwinkeltje een kleine uitgave van Pride and Prejudice. Het was in het winkeltje bij een van de landgoederen die we bezochten tijdens de reis. Ik vroeg de dame achter de kassa of zij misschien een stempel van het huis had, en of ze dat in het boekje wilde zetten. Natuurlijk wilde ze dat? Wilde ik misschien ook het datumstempel? Natuurlijk wilde ik dat. En zo kreeg ik een heel bijzonder aandenken van mijn Austenreis. En dan nog de andere dingen. De hoed kocht ik voor drie pond in een charityshop in Bath. Het was heel zonnig en ik had geen hoed bij me. Mooie oplossing zo. De ketting en oorbellen komen uit het Fashionmuseum van Bath. Een schitterend museum. Ketting lijkt een beetje op kantwerk vind ik. Ik ben er erg blij mee. En dan de tuinhandschoenen. Ze werken geweldig en elke dag een kleine herinnering aan een mooie reis is natuurlijk niet verkeerd.

Wat een rijkdom weer.  Binnenkort vertel ik wat ik weggegeven heb. Dat is ook belangrijk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...