maandag 20 oktober 2014

D'ruitdaging vervolg

Na drukke dagen en een weekend weg, ben ik een beetje de tel kwijt van mijn opruimactie. Vandaag heb ik de teugels weer wat aangehaald. Niet alle opdrachten leverden me wat op. Kinderspeelgoed heb ik bijvoorbeeld niet in huis. Maar goed, er zijn genoeg andere dingen.

Tassen bijvoorbeeld. Ik stoorde me al een tijdje aan een canvas tas met een vlek erop die er maar niet uit ging en in de was was die tas ook nog eens gekrompen. Beroerd bij het boodschappen doen. Intussen heb ik een nieuwe tas, maar ja, zoals dat gaat: de oude tas hing nog steeds aan het haakje in de kast. En de oude tas die ik meenam naar mijn werk lag al een tijd in een hoekje. Hij moest gewoon weg. Dus nu gaat-ie weg.

2 punten erbij.

En oud studiemateriaal. Ik had nog een paar archiefdozen in mijn kast staan waarvan ik eerlijk niet wist wat er in zat. Op een avond ben ik er eens door gegaan. Leuk hoor, een wandelingetje langs memory lane: mijn boekje waarin mijn klasgenoten van het VWO hun opmerkingen schreven op de laatste schooldag bijvoorbeeld. Of de aantekeningen die ik maakte toen ik mijn stamboom onderzocht en het werkstuk dat ik tijdens mijn studie met onvoorstelbaar veel plezier maakte. Ik kon het enthousiasme nog voelen! Maar goed, er konden ook dingen weg. In totaal 13 syllabi van mijn studie konden weg.

13 punten

Schoenen waren ook een opdracht. Ik had al wat schoenen die naar de schoenmaker moesten omdat de hak vervangen moest worden. Daar heb ik nog een keer kritisch naar gekeken. Zijn ze het nog waard. Twee paar gingen in de prullenbak en een paar slofjes waarvan de zool kapot was. Ik zit nu wel met een serie schoenen die allemaal maximaal nog één seizoen mee kunnen. Dan weet ik dat alvast: ik moet op schoenenjacht! Niet het prettigste vooruitzicht voor iemand die niet van winkelen houdt. Tja....

3 punten.

Nu moet het nog naar de kringloop.  Binnenkort vertel ik verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...