maandag 6 oktober 2014

D'ruitdaging 5 & 6

Zondag dachten we na over de redenen waarom we niet weggooien. Ik heb daar allerlei redenen voor (gehad).

  • Het is nog best goed, en wie weet gebruik ik het nog wel eens. 
  • Ookal gebruik ik het niet, het is te waardevol om weg te doen.
  • Ik heb het van iemand cadeau gekregen en een cadeau doe je niet weg.
  • Ik weet niet hoe ik het weg moet gooien, prullenbak/kringloop?
  • Ik heb geen zin om het weg te gooien of weg te brengen. Laten staan is minder moeite.
  • Stel je voor dat ik het heb weggegooid en volgende week heb ik het ineens nodig, dan baal ik!
Nou ja, zo dus een beetje. Bij mijn verhuizing naar het huis waar ik nu in woon, was ik gedwongen om veel weg te gooien. Dit huis was gewoon veel kleiner. Wegdoen went, heb ik gemerkt. Maar nog steeds heb ik veel spullen staan die weg kunnen. 

Ik heb nog veel emmers verf die ik niet meer gebruik en die ongetwijfeld ook niet meer bruikbaar zijn, maar ik kan de moed niet opbrengen om naar de stort te gaan. Dan maar die ruimtevreters in mijn tuinhuisje. Hopelijk doet Hilde er nog iets mee..... dan moet ik wel. 

Vandaag gaat het over ondergoed en sokken. Dat vind ik iets te persoonlijk voor dit blog. Ik doe de opdracht wel, maar mijn kast blijft dicht voor het internet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...