woensdag 20 mei 2015

Soms is mopperen even lekker!

Vandaag zit het niet mee. Ik werd wakker met pijn in mijn schouders. De dag wilde maar niet goed op gang komen. Op mijn werk aangekomen, wordt het er niet beter op. Ik was van plan om te verhuizen naar ons nieuwe kantoor, maar de lift is kapot. Er komt iemand als anti-kraak wonen in het park en zij heeft van alles opgeruimd. Dus: de waterkoker is weg, een aantal kopjes en borden en ook het kopje waar ik zo graag uit drink. Een bestelling van enveloppen die ik gedaan had, is niet goed en dus kunnen we niet verder met een project.

De plannen die ik had voor vandaag lopen allemaal in het honderd en ik heb even geen zin om er wat aan te doen. Ik ben niet snel van de kaart, maar hier word ik wel een beetje mopperig van. Allemaal tijdverspilling om dingen in orde te maken, die eigenlijk in een keer goed hadden gekund.

Ik las laatst dat gelukkige mensen narigheid en mooie dingen in een verhouding van 1 op 3 in hun leven hebben. Meestal is dat bij mij wel zo. Het is ook een kwestie van perspectief. Zie je dingen somber of niet. Is die regen vervelend of juist goed voor de planten. Is het rotweer of is de kracht van de wind wel heel imposant. Zo dus...

Normaal gaat dat goed, vandaag niet. Behalve dan dit: het is wel weer even lekker om over alles te mopperen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...