dinsdag 26 mei 2015

Gevonden voorwerpen in de tuin

Het seizoen van huisonderhoud is weer begonnen. Of van verbouwingen. Op diverse plaatsen in mijn wijk staan containers voor bouwafval. Soms zit daar iets tussen dat ik goed kan gebruiken. Een paar weken geleden vond ik een glasplaat met beschermende randen er omheen. Mooi te gebruiken voor een koude bak. Ik maakte muurtjes van twee stenen hoog. De stenen haalde ik een paar jaar geleden op via gratis af te halen.nl, en ik gebruik ze op allerlei plaatsen in de tuin: de paadjes in de groentetuin zijn er ook van gemaakt. De Rucola heeft er van genoten, die warmte onder glas.


In de container voor mijn huis vond ik, behalve heel veel hout voor de Coox, een paar mooie planken. Het leek me leuk om daar een verhoogd perkje van te maken. Ik gebruikte voor de verbinding de latjes die van het plafond van mijn badkamer komen. Wie wat bewaard....
De verbinding is niet prefect, maar volgens mij moet het wel een jaar kunnen houden. Ik heb het principe van 'back to eden' toegepast met kranten en dan compost en aarde. En daar staat nu een van de butternuts. Ik zaai er nog spinazie en mosterdblad omheen. Een minituintje.



Ik weet niet wat me nu meer plezier doet, het planten van de pompoen of het maken van zo'n bak van spullen die anders zouden zijn weggegooid. Laat ik het maar optellen, dan heb ik het plezier dubbel.

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...