vrijdag 22 mei 2015

Tuinstoelen

Ik wil al een tijdje nieuwe stoelen voor in de tuin. Op de oude is van alles aan te merken. Ze zijn af, hebben eigenlijk nooit echt lekker gezeten en ze nemen veel ruimte in. Allemaal nadelen dus. Tegenwoordig hebben ze stoelen die lijken op riet, maar van kunststof zijn. Het lijkt best aardig en het voordeel is dat ze duurzaam zijn en gewoon in de regen kunnen staan. Maar goed. Een stoel is al gauw €150,00. En die zit dan ook nog maar matig.

Eerst maar op zoek naar een andere optie dus. Ik kon de hand leggen op twee rieten stoelen die je vaak bij café’s buiten ziet staan. Dat was een goed begin. Je kunt ze stapelen, dat is ook altijd handig. Ze verkleuren wat als ze ouder worden, maar kunnen volgens mij redelijk lang mee. Ze staan onder een afdak als ik ze niet gebruik, dus echt lelijk worden ze niet. Gister vond ik een heel comfortabele rieten stoel in de kringloop voor € 10,00. Groot en precies de goede hoogte voor mijn toch wat korte benen. Ik moet het kussentje opnieuw bekleden, want dat is versleten. Ik ben daar niet echt handig in, maar het hoeft ook niet prefect.

Toch leuk, dat wachten. In plaats van een nieuwe set, die er wel mee door kan omdat-ie lijkt op riet voor € 450,00, een set voor een tientje. Echt riet, niet allemaal hetzelfde, maar dat maakt me niet zoveel uit. Met de twee regisseursstoelen die ik nog heb, kan ik 5 mensen een zitplaats geven in mijn tuin. Dat is meestal meer dan genoeg en ik kan weer jaren vooruit.

Het kostte me wat moeite om de grote stoel in mijn auto te krijgen, maar met wat passen en meten ging zelfs de achterklep gewoon weer dicht. Het stuk tussen de kringloopwinkel en mijn huis moest ik op de buitenspiegels rijden, want de stoel ontnam me het zich in de centrale spiegel. Ik had het nog nooit gedaan, maar het kan eigenlijk prima.

Ik heb de stoel op het terras gezet, mezelf een wijntje in geschonken en wat walnoten in een schaaltje gedaan. Lekker met een boek in de middagzon. De sering bloeit onnavolgbaar mooi, de clematis en geraniums doen allebei mee, en maken de tuin een feest van roze bloemen. Wat een uitzicht! Naast me stonden de bakken met aardappels, frambozen en doperwten. Ik werd vergezeld door een grote groep vogels, die het kennelijk erg naar hun zin hebben in mijn tuin. En terecht, want het is er heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...