donderdag 26 juli 2018

Pratende beelden



Mijn tuin is mijn kleine paradijsje. Ik zit graag in mijn rieten stoel te genieten van al het groen, de bloemen, de wind in de bladeren, het gegons van de bijen en het zingen van de vogels. Vanaf het moment, zes jaar geleden, dat ik mijn eerste stappen zette op mijn tuinpad tussen de buxushaagjes, wil ik de tuin verfraaien met een beeld. Een klein beetje cultuur tussen alle natuur. Dat is makkelijker gewenst dan gedaan.

In de afgelopen jaren keek ik regelmatig op Internet naar tuinbeelden, maar er was nooit iets bij. Het is toch vaak massaproductie en dan is het het vaak nét niet. Het beeld moet echt passen. De tuin moet een plek zijn waar ik vrienden kan ontvangen en samen genieten van een maaltijd en een mooi gesprek.

Een paar weken geleden op een website stond een advertentie van een beeldentuin in Bad Nieuweschans. Mijn interesse was meteen gewekt en op de site zag ik het meteen ... van mijn beeld! Ik heb meteen de kunstenares gebeld en een afspraak gemaakt. Ik wilde weten hoe groot de beelden precies waren en of ze in mijn tuin zouden staan. Kortom, ik wilde weten of het klopte.

De beelden, ze heten 'Het gesprek', stonden achter in de tuin op een boomstronk in het groen. En ze waren precies wat ik ervan verwachtte. Ik was verkocht. We hebben allebei een beeld gepakt en in dekens gerold in mijn auto gezet. En nu babbelen de beelden in mijn tuin. Ze hebben precies de sfeer die ik in mijn tuin wil hebben: een warme plek voor een open en betrokken gesprek.



2 opmerkingen:

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...