zaterdag 13 februari 2016

Gekregen, gevonden en gekocht

In de afgelopen maanden ben ik weer heel wat rijker geworden. Ik vond prachtige dingen in kringloopwinkels en kreeg veel cadeau's.

Ik kreeg drie soepborden, twee bekers en een dinerbord van Ar*zbe*rg cadeau voor mijn serviesverzameling van iemand met wie ik samenwerk in de winkel. Prachtig wit aardewerk met een zilveren randje. Ik kreeg uit de winkel ook een klein koekenpannetje mee, dat naar de oud ijzer handel zou gaan. Ik heb het meegenomen om te kijken of ik er in kan koken op het petroleumstel. Ik heb er inmiddels een ei in gebakken, en dat ging prima.

 
Via vrienden kreeg ik twee pallets en in de winkel was een verzameling plankjes over dat ik als brandhout. De pallets zullen in mijn vuurkorf verdwijnen op de zomeravonden. Ik wil een driepoot met een pan eraan kopen om boven het houtvuur in de vuurkorf mee te koken. De plankjes kan ik absoluut voor mijn Coox. En daar heb ik in de afgelopen tijd natuurlijk veel hout voor verzameld. Ik loop meestal wel met een tak of een stuk schors in mijn handen over straat. Tja... het zou er overtuigender uitzien als ik een hond had.

Mijn serviesverzameling is nu wel zo ongeveer compleet nu ik twee soepborden en twee schalen kocht voor € 2,50 en twee schalen, twee 'soepkoppen' en een soepterrine voor € 6,00. Er komen nog wat borden en schalen, die ik heb gekregen van een vriendin uit de erfenis van haar moeder.

Omdat ik in mijn koekenpan zo had laten aanbranden, dat ik 'm moest weggooien, kocht ik een kleine koekenpan met anti-aanbaklaag voor € 2,25. En voor mijn voornemen om mijn eigen cosmetica te maken, kocht ik een kleine glazen pot met een stevige deksel voor € 0,60.

Mijn klerenkast is ook weer wat aangevuld, met een paar blauwe schoenen (€ 6,00) een geweven sjaal (€ 2,50), een zeegroen truitje (€ 4,00) dat past bij een jasje dat ik al enige tijd geleden heb gekocht en een 'jaren twintig' sjaaltje (€ 2,25) met prachtig borduurwerk. Ik kocht ook nog een bruin jasje (€ 6,00.)

 
Een meer luxe aankoop waaraan ik veel plezier beleef, is een likeursetje. De glazen staan voor 4,50 per stuk op internet en ik betaalde 5,00 voor 4. Voor de karaf betaalde ik 10,00 en op internet is er 25,00 geboden voor een vergelijkbare karaf. Dat is ook een leuke gedachte. Ik heb port in de karaf gedaan en geniet regelmatig als ik thuis kom van een klein slokje in zo'n likeurglas. Stijlvol en precies goed... voor mij dan, portliefhebbers vinden het waarschijnlijk ongepast.

Ik kocht ook nog een cadeautje. Dat laat ik hier maar even weg. Wie weet leest degene voor wie het is mee, en dan is de verrassing er af..... Als ik het gegeven heb, kom ik er nog wel eens op terug.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...