maandag 8 december 2014

Plezier

Ik merk dat ik de korte beschrijving van plezier niet prettig vind. Ik zal korte stukjes schrijven over mijn dagelijks plezier en die dan samenvatten in het overzicht. Waarschijnlijk doe ik dit niet iedere dag, maar toch. De lijst zal wel groeien. Als ik de lijst een half jaar heb bijgehouden, maak ik de balans op.

3 december
Een avondje thuis. Ik zit op de bank met een warm dekentje over. Mijn laptop op schoot. Ik maak plannen. Hoe ga ik de hypotheek aflossen, de keuken opknappen, de zonnepanelen regelen? Ik wil lid worden van een Lets kring. Hoe ga ik dat doen? Wat kan ik daar delen met de mensen? Wat heb ik hen te bieden? Dat soort vragen. Dan gaat de telefoon. Mijn jongste broer is aan de lijn. Het is een ongebruikelijk moment voor hem om te bellen. Hij vraagt hoe het gaat en ik vertel hem wat ik heb meegemaakt. Eigenlijk wil ik weten wat hij te zeggen heeft, is het wat ik hoop dat het is? JA JA JA, hij vertelt me dat hij met zijn vrouw een kindje verwachten. Wat een heerlijk bericht!

4 december
Vanmorgen reed ik naar mijn werk. Het was koud en grijs buiten. En toch zo prachtig. Ik kwam onder een viaduct vandaan en aan beide kanten van de weg was het groen. Links stonden bomen zonder bladeren tegen de achtergrond van de grijze lucht. Die dunne, sierlijke takjes! Er kwam een glimlach op mijn gezicht. De dag kan beginnen.

5 december
Ik kwam toevallig de penningmeester van de stichting waar ik voor werk tegen op straat. Hij nodigde zichzelf uit voor een kop koffie. We hadden een heel prettig gesprek over de toekomst.

6 december
Het was heerlijk druk in de kringloopwinkel. Het was mijn vaste vrijwilligersmiddag. We verkochten voor meer dan 220 euro en de weekopbrengst was bijna 1.000,00. Ondanks de crisis en een nieuwe kringloopwinkel, die in de buurt is geopend, hebben we nog steeds meer omzet dan vorig jaar. Over een week of 8 hebben we ons doel bereikt en kan er 15.000,00 naar het SEEP project in Bangladesh.

7 december
Koffie gedronken bij mijn vriendin. Heerlijk bijgepraat en na een paar uur weer blij naar huis.

8 december
Onderweg naar mijn werk zie ik de zon opkomen. Roze wolken, wolken met gouden randjes en dan ineens die grote gouden bol. Het is een prachtig gezicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...