donderdag 11 september 2014

Spin

Een goede vriend kwam eten afgelopen vrijdag. Ik had een gourmetmaaltijd in gedachten. Een tijdje geleden kocht ik in een kringloopwinkel een ouderwets gourmetstelletje met twee pannetjes en spiritusbranders. Het was nooit gebruikt. De inwijding was tijdens een feestje met collega's bij mij thuis. Ik had een buffet en iedereen kon de pannetjes gebruiken om aardappeltjes te bakken. Dit keer ging ik naar de aziatische supermarkt. Deze vriend en ik delen onze liefde voor Japan. 

Ik kocht allerlei dingen die ik niet kende en een paar dingen die ik erg lekker vind. Onbekende paddestoelen, allerlei spinazieachtigen, endameboontjes en wakemasalade. Ik klutste een eitje, had wat tofu met amandel en sesam, tauge en stukjes paprika. Daarbij zette ik allerlei kruiden en curry's op tafel om allerlei verschillende roerbakschoteltjes te maken. Nog wat mie, en we konden beginnen. Het was ouderwets leuk. Hoewel we niet extreem veel op tafel hadden staan, zaten we na een tijdje echt helemaal vol.

De vriend had voor het toetje gezorgd. Allemaal vers fruit uit de tuin van vrienden van hem met een biologische yoghurt. Hij had ook een bos asters uit zijn tuin bij zich. Helemaal goed. Tijdens ons gesprek vertelde hij dat hij zo van spinnen houdt. Hij vindt ze prachtig en verbaast zich altijd over de kracht van hun web. Dat vind ik ook. Soms heeft een spin een web gemaakt aan de buitenspiegel van mijn auto. En ook al rijd ik met 100 km per uur over de snelweg, als ik stop, zit het web er gewoon nog.
De volgende morgen was er een web van een grote spin naast mijn voordeur. Ze zit er nu al een behoorlijke tijd. Het web rafelt hier en daar, maar kennelijk levert het nog genoeg op om te blijven. Ik vond het wel grappig dat de spin precies na ons gesprek kwam. Als geroepen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...