woensdag 15 mei 2013

Judasoor (vervolg)

Mijn eerste experiment met Judasoor was niet zo geslaagd maar ik ben vrolijk doorgegaan. Op basis van het recept in het Vlierboek koos ik voor een oosters gerecht: roerbak met mushroomsauce. Ik roerbakte een restje spitskool, wat gesnipperde ui, een paprika en de stukjes geweekte Judasoor. Ik deed er een scheut mushroomsauce bij en een klein beetje sojasaus. En het was lekker. De zwammen houden een 'bite' waardoor het hele gerecht iets knapperigs heeft. Zeker voor herhaling vatbaar.

Mijn tweede poging was risotto met paddestoelen. Bij de A*H was een doosje paddestoelen afgeprijsd met 35%. Dat heb ik gekocht en een deel daarvan gebruikt in de risotto, gecombineerd met kleine stukjes Judasoor. Ik gebruikte paddestoelenbouillon en voegde nog stukjes venkel toe. Ook in een risotto doet Judasoor het goed. Het is weer die knapperigheid die het lekker maakt.

Ik heb zo'n vermoeden dat er over een paar weken geen zwammen meer op de Vlier achter mijn huis zitten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...