woensdag 24 april 2013

Tuinvisioenen

Als ik zaden zaai, komen de visioenen voorbij van een weelderige bloemen- en groententuin.

Als ik de braam opbind, zie ik de belofte in de uitlopers. En weet ik dat ik met mijn een bakje naar buiten zal lopen in de frisse ochtendlucht om bramen te plukken voor in mijn yoghurt....

Ik zie mezelf mijn tuin inlopen met een vergiet, kruiden en sla plukken en daar een lekkere tabouleh van maken. Of een kruidenomelet.

Ik zie een schaaltje verse doperwten met munt, net uit de tuin, net gepeld en heel kort gekookt. Onnavolgbaar lekker!

Ik hoor het gezoem van de bijen en het gezang van de vogels, het klapperen van de vleugels van vechtende duiven al ver voordat het begint.

Ik voel de gloeiende warmte van het vuur in mijn vuurkorf tijdens de lange zomeravonden.

En het komt er allemaal weer aan en ik kijk er naar uit. Het eerste volle jaar in mijn tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...