dinsdag 25 juni 2013

Minisecretaire en ander kringloopplezier

Kastje
Tijdens een van mijn speurtochten in de kringloop vond ik een heel bijzonder kastje: een secretaire die je aan de muur schroeft. Het kastje is erg ondiep en daardoor heel geschikt voor mijn kleine huis. Ik heb besloten dat hij in de slaapkamer komt te hangen. Bij I*KEA kocht ik een er bistrostoeltje bij. Als je het opklapt, neemt het nauwelijks ruimte in. Ik kan het stoeltje in mijn kleine halletje tegen de muur hangen en dan heb ik er geen last van. Als ik dan wil schrijven, klap ik mijn secretaire en mijn stoel open en is mijn 'werkplek' klaar voor gebruik.

Mijn timmervrouw moet binnenkort maar eens langs komen om het kastje op te hangen Dan zal ik ook een foto maken. Ik heb nog veel meer schroefklussen voor haar: het gordijn in de gang, de kapstok, een wandkleed dat ik in mijn slaapkamer hoofdeinde gebruik, het jasje dat ik uit Japan heb meegenomen, de prenten, spiegels, een oud medicijnkastje (ook van de kringloop overigens, maar al weer een tijd geleden gekocht) en het aanpassen van een paar lichtknoppen. En dan ben ik weer een stuk verder met het inrichten van mijn huis.

En verder
Er is nog meer 'oogst'. Ik vond nog twee glazen voor mijn verzameling geslepen waterglazen. Ik heb nu genoeg, vind ik. En dan kocht ik een bruin wollen vest voor de iets te kille zomeravond. Ik heb het al een paar keer gedragen tijdens de afgelopen regendagen. Een grappige aankoop was een paar pakjes sunlightzeep met de oude opdruk. Ik zag ze liggen naast een set wit met zilveren theekopjes, die ik ook gekocht heb. Ook dat deel van mijn verzameling is nu klaar. In de schuur staan een paar borden en wat kopjes voor het geval er iets stuk valt. Een paar geslepen glazen kunnen daar ook naar toe. En dan ben ik klaar met dat deel van de verzameling. Graag zou ik nog fijne mokken hebben, maar in de jaren vijftig waren er nog geen mokken, lijkt het wel. Als ik al een mok vind, is dat een veel te plomp ding. Ik zal het dus bij kopjes moeten houden.

Van de sunlightzeep heb ik mijn eerst sunsoda gemaakt, recept van het Consuminderhuis. Het ruikt lekker en poetst prima. Wonderlijk dat een combinatie van zeep, soda en water zo'n groenezeepachtige substantie wordt. Met het aantal zeepjes dat ik heb gekocht, kan ik nog jaren en jaren poetsmiddel maken. Weer een stukje verder gekomen met mijn stadscottage.

Cadeaus
En dan vond ik nog cadeaus. Wat het is, schrijf ik niet meer op: ze zijn namelijk voor mensen die hier meelezen en dan is de grap er af. Voor wie het aangaat..... ze zijn erg leuk. Wacht maar tot jullie jarig zijn :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...