donderdag 9 april 2020

"Wandelmuseum"


Ik begin de schoonheid van het stadsleven te missen. De musea, de theaters en de café's waren een belangrijk onderdeel van mijn dagelijks leven. Er waren tentoonstellingen gepland die ik zeker wilde bezoeken en een film in de bioscoop is toch echt iets anders dan een op de laptop. Daar moet ik dus iets mee, een creatief antwoord verzinnen waardoor ik tevreden kan blijven met de situatie waarin ik nu eenmaal zit.

Dit is mijn plan.
Ik moet meer bewegen (de enige beweging is tuinieren...) en ik wil meer schoonheid zien. Daarom ga ik wandelen in de buurt met mijn fotocamera bij de hand, op zoek naar schoonheid. In mijn tas wat drinken en een snack, die ik anders in een café zou hebben. Ik spreek met mijzelf af dat ik met minimaal twee mooie foto's thuis moet komen. En de wandeling moet minimaal een half uur duren exclusief de pauze.

Wat ik verzamel aan schoonheid, zal ik hier laten zien. Zo sla ik twee vliegen in één klap. En als de wandelingen op zijn, kan ik altijd nog gaan fietsen, maar dat is van later zorg.



6 opmerkingen:

  1. Goed idee. En vooral langzaam lopen. En ruiken,dat kan ook apart zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker. Er is hier in de buurt redelijk veel parkjes. Ik laat me verrassen.

      Verwijderen
  2. Door te wandelen zie je veel. En dat is een mooi tegeltableau!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is absoluut waar. Het tableau heb ik een tijdje geleden op de foto gezet, toen ik ook een wandelingetje maakte.

      Verwijderen
  3. Wandelen is erg rustgevend. Wij hebben bos vlakbij en zijn daar bijna dagelijks te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn ouders woonden vroeger vlak bij een bos. Ik was daar vaak te vinden. Ik had zelfs een boomstronk die ik als stoel gebruikte. Mooie herinneringen. Toch fijn dat we nog naar buiten kunnen.

      Verwijderen

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...