donderdag 12 december 2019

Wat een lieve mensen!

Gistermorgen, onderweg naar mijn werk, het Weihnachtsoratorium natuurlijk op de radio, hoorde ik ineens een raar geluid. Ploppend, is de beste beschrijving. Het gebeurt wel vaker dat er een raar geluid voorbij komt, maar meestal blijkt dat dan van buiten te komen. Deze keer was het wat anders. Ik zette mijn auto in een parkeerhaven, stapte uit en zag al snel dat mijn uitlaat los hing. Tegenvaller dus.

Ik zocht op mijn telefoon naar een garage in de buurt en reed daar heel voorzichtig heen. Met dertig kilometer per uur over een zestig kilometer weg. Het moest maar even.  Gelukkig was er niet veel verkeer. Bij de garage aangekomen, zag ik dat het behoorlijk druk was. Ik vertelde de dame achter de receptie dat ik een noodreparatie had. 'O', zei ze,'Patrick is toch net klaar met zijn klus, hij kan het er wel even tussendoor doen'. Ik belde mijn collega om te vertellen dat ik onze afspraak misschien niet zou halen. Hij was vol begrip, we zouden wel even zien.

Maar, tot mijn verbazing stond ik na een half uur weer met mijn auto buiten. Keurig gerepareerd voor 32,00 en ik kreeg prima uitleg over wat er nou mis was. Doorgeroeste beugel. Na 10 jaar kan dat natuurlijk een keer. Wat een service! Ik haalde mijn afspraak op tijd en de dag kon doorgaan alsof er niets gebeurd was.

Mijn collega had twee flesjes bokbier op mijn bureau gezet. Dit speciale bier kun je alleen bij hem in de buurt krijgen. Zijn voorstel is dat we volgende week dinsdag met ons team (3 personen) het bier opdrinken met wat kaasjes erbij als afsluiting van ons jaar. Mijn vakantie begint daarna en dan zien we elkaar 6 januari pas weer. Toch lief, die biertjes.

's Avonds ging ik met een lieve collega naar 'filmballet'. Normaal is het voor mij de bioscopera, de live verbinding met het Royal Opera House in Londen voor een opera. Zij wilde nu wel eens naar een ballet. Vooraf gingen we snel even ergens een hapje eten. De bediening had het verkeerde hoofdgerecht laten klaarmaken voor mijn collega. We moesten dus langer wachten. Om het goed te maken kregen we een gratis glas wijn. Toch ook weer lief!

Het ballet was leuk en speels. We hadden het erg gezellig samen en ik reed naar huis met een blij hart om zoveel leuke, lieve dingen, samengepakt in één dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...