zondag 13 oktober 2019

Ik ga minder werken!


Het is zover! Acht jaar lang heb ik gespaard en afgelost en geschreven over mijn doel; het kopen van mijn vrijheid. En nu kan het. De lente volgend jaar zal ik ingaan als deeltijd-vrije-vrouw. Eind februari stop ik met een van mijn twee banen. Ik heb mijn kosten zover terug gebracht door mijn aflossingen van de hypotheek dat ik kan leven van mijn baan van twee dagen. En dat vóór mijn vijftigste!

Ik heb alles grondig doorgerekend. Daar kom ik nog wel eens op. Nu gaat het eerst om de vrijheid!
Het vooruitzicht is geweldig en ik kan bijna niet wachten tot het zover is. Maar goed, dit is de beste keuze. Ik vind het niet verantwoord mijn werk op dit punt achter te laten. Ik werk met vrijwilligers, dat brengt verantwoordelijkheden mee. Iedere week geven zij de organisatie hun tijd cadeau. Dat is veel waard en ik heb veel waardering voor hen. Zij moeten goed achterblijven en dat vraagt tijd.



Dus zal ik deze winter nog even werken (en wat extra sparen) en als de lente begint en de cottagevrouw het roer weer wat overneemt van de Parisienne, begint mijn nieuwe leven. Tuinieren, meer tijd voor mijn eigen vrijwilligerswerk, aandacht voor de studie naar de domina en heerlijk langzaam leven.

Het wordt aftellen tot dit prachtige vergezicht.


2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja he? Het lijkt me echt heerlijk. Gisteren was ik aan 't werk in de tuin en toen dacht ik: volgend jaar hoef ik niet meer tot het weekend te wachten.

      Verwijderen

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...