zondag 22 juli 2018

Tafel



Hij stond al een paar weken in de kringloopwinkel waar ik zo nu en dan kom. Mijn oog was er op gevallen; de kleur van het hout en de vorm van de poot trokken me erg aan. Ik zou er 95,00 voor moeten betalen en dat is toch een bedrag dat ik niet zo maar uitgeef. 

Maar de tafel bleef mijn aandacht trekken. Gelukkig is er in de tussentijd niemand geweest die hem heeft gekocht.  En nu heb ik hem en staat-ie glorieus in mijn voorkamer. Wat een heerlijk gezicht vanaf mijn bank! En het is mooi en tegelijk reuze praktisch: mijn theepot binnen handbereik, de boeken die ik lees en zicht op de tijd. 

De tafel had nog een verrassing. Het tafelblad is draaibaar en verbergt een mooi vakje. Ooit is dat bekleed geweest met groen linnen of papier. Oude meubels hebben dit soort bijzondere dingen, die je nu niet meer ziet. Dat maakt ze zo spannend. 


En na het draaien van het tafelblad kan het opengeklapt. Van een sidetabel wordt het ineens een dinerplek waar je met 4 personen aan kunt zitten. Meteen kwamen beelden van bridgende mensen in me op. En .... wie weet wordt het mijn tafel voor romantische diners!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...