woensdag 15 november 2017

Gekregen, gevonden, gekocht en gegeven 8



Gekregen
  • Van een opdrachtgever bij mijn werk, kreeg ik een gehaakte omslagdoek cadeau. Het was een bedoeld om me te bedanken voor mijn werk. Ze hadden gezien dat ik vaak omslagdoeken en sjaals draag en vonden dit leuker dan een boekenbon. En dat is het natuurlijk oook.
  • Mijn zus en zwager gaven me een prachtig tasje voor mijn verjaardag. Een klein handtasje uit de jaren zestig, denk ik. Ik heb een paar van dit soort tasjes omdat ik ze zo stijlvol vind. Mijn zus is een echte snuffelaar in kringloopwinkels en zij had hat voor mij gevonden.
  • Een ander cadeau voor mijn verjaardag was een kookboek voor de crockpot. Er staan leuke vegetarische recepten in. Ik ga er zeker me experimenteren ik de komende maanden.
  • Van een vriendin kreeg ik een soort schilderijtje in de vorm van een oudhollandse tegel. je kunt er met een stift zelf een spreuk op schrijven. Het schilderijtje staat nu bij mijn Boeddhabeeld, om me te herinneren aan de onderwerpen waar ik op mediteer. 
  • Op mijn werk opende ik een tentoonstelling. Van bezoekers kreeg ik voor die gelegenheid een aantal lieve cadeautjes: het boek Sarah Burgerhart (eerste door vrouwen geschreven roman uit de Nederlandse geschiedenis); een plant; bonbons en repen van T*ony Cho*colony en wijn
  • Een mooie witte roos voor in de tuin voor het houden van een lezing.

Gevonden
  • Bij de boeken die niet verkocht konden worden vond ik een boek van Erich Maria Remarque en van Francoise Sagan. Ik houd wel van die oude boeken. In de zomervakantie last ik het boek van Remarque en ik heb het achtergelaten in het huisje waar ik was. Ik vind het zelf altijd prettig als er iets te lezen is in een huisje. Daar draag ik dan mooi aan bij. Het boek van Sagan wacht nog op een goed moment.
  • De grote stormen van de afgelopen maand waren zeer productief voor mijn Coox. Ik heb weer brandhout kunnen verzamelen, zoals ik dat ieder jaar doe.  
  • Ook uit de stapel boeken die niet verkocht konden worden: een boek van Faulkner Ik schreef al dat ik er in zat te lezen. Ik heb me ten doel gesteld dat ik van iedere Nobelprijswinnaar voor de literatuur een boek lees. Faulkner is een van hen. Niet eenvoudig te lezen, maar tot nu toe boeiend genoeg. Even doorzetten.

Gekocht.
Even staccato:
  • Hartvormige bakvormpjes.
  • Cadeau's waar ik het nu nog niet over kan hebben 
  • Herfstverzorging. Hier schreef ik al eerder over.
  • Crockpot, bij het nieuwe boek.
  • Een warme sprei voor mijn bed.
  • Bloemensjaal. Bloemen lijken wat Japans, dus meer hoef ik daar niet over te zeggen.
  • Nieuwe schoenen en nieuwe jurk
  • Parfums, ja, meervoud. Er zijn zoveel lekkere geuren, ik had nog bonnen voor de drogist en er was een mooie actie (tweede fles halve prijs).

Gegeven
  • Boek 'The magical world of.....' voor mijn broer en schoonzus en één voor mijn nichtje. Het is een soort werkboek waarmee je aan de hand van allerlei opdrachten een beeld schetst van de magische wereld waarin jij zou willen wonen. Met mijn nichtje heb ik vele uren zitten praten over onze wereldidealen aan de hand van dit boek. Het was een heerlijke vakantiebezigheid voor ons tweetjes.
  • Handcréme aan een collega die heel erg hard gewerkt heeft aan een taak die wij samen hebben. Het werd heel moeilijk op een moment waarop ik net op het werk kon zijn. Ik was zo blij met haar werk dat ik een cadeautje ben gaan kopen. Ze vond het heel leuk.
  • Een foto van een kunstwerk ingelijst voor een vriendin. Ik was samen met haar in een beeldentuin en zij vond dat beeld heel mooi. Nu heeft ze er steeds een herinnering aan. 
  • Een vriendin van mij wilde graag een bijzondere thee hebben die in Nederland niet en in Frankrijk wel te krijgen was. Ik heb voor haar een blik meegenomen toen ik dit jaar in Frankrijk was. Het leukste deel hiervan was het sturen van een fotootje via de app om de komst van de thee aan te kondigen.
...Wordt vervolgd.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...