donderdag 24 maart 2016

Gekregen, gevonden en gekocht II

Ik heb weer behoorlijk veel dingen verzameld de afgelopen weken. Een deel daarvan is al weer naar de winkel van Terre des Hommes gegaan en een deel heb ik opgegeten. Dit is mijn tweede overzicht van wat er allemaal aan moois bij gekomen is:

 
Ik kreeg een Hortensia van een vriend van mij. Hij had hem weer gekregen van een vriendin. Hij houdt absoluut niet van hortensia's en al helemaal niet van zachte kleuren. Deze Hortensia is zacht roze. Ik zag de plant in zijn kamer staan en keek toen naar hem met gefronste wenkbrauwen. Hij begreep mijn vraag meteen. 'Ja, ik weet ook niet wat ik er mee moet', zei hij. Geef maar mee. Ik geniet er eerst in huis van en daarna gaat-ie de tuin in.
 
Omdat ik vrijwillig heb meegeholpen met een kinderactiviteit, kreeg ik bloemen. Ik vond de bos wat druk, het leek wel de Nederlands vlag. Ik heb de blauwe en paarse bloemen en uit gehaald en in een klein bosje aan een vriendin gegeven. De roze-rode en witte bloemen heb ik gehouden. Zo genieten twee mensen van één bos bloemen.

Ik kwam in de supermarkt veel afgeprijsde artikelen tegen, meestal omdat ze uit het assortiment gingen:
  • zeven blikken kikkererwten voor € 0,50 en houdbaar tot 2018 (€ 0,99)
  • drie pakjes rijstroom voor € 0,50 per pakje (€ 1,25)
  • twee potten biologische pindakaas voor € 0,50 per pot (€ 2,05)
  • vier potten appel-kersenstroop voor € 0,50 per pot (€ 1,89)
  • zes potten tahinesaus voor € 0,60 per pot (€ 1,69)
  • vier tubes tandpasta voor € 1,00 per tube (€ 2,49)
  • een pot bonne maman frambozenjam voor € 0,50 (€ 2,30)
  • een potje gesnipperde uitjes op zoetzuur voor € 0,60 (€ 1,19)
  • een pot augurken voor € 0,60 (€ 1,19)
Ik betaalde € 17,30 en kreeg € 29,62 korting. Alles is nog minimaal tot het einde van het jaar houdbaar. En het zijn allemaal dingen die ik sowieso eet. Mooie vondst, al zeg ik het zelf.

Ik zag op straat een stevig elastiek liggen, dat mensen met dik haar gebruiken om een staart bijeen te houden. Dit soort elastieken ligt wel vaker op straat. Hoe mensen ze verliezen is mij een raadsel, maar ik raap ze altijd op. Ze zijn heel handig. Ik houd er bijvoorbeeld mijn kousen mee bij elkaar als ze de wasmachine in gaan.
 
Een kaars in de vorm van een kuikentje stond bij de koffieautomaat op mijn werk. Collega's leggen daar dingen neer die ze niet willen hebben. Het kaarsje was te vies om te verkopen in de winkel, maar ik kon het omsmelten. Dat deed ik ook met kaarsvet dat ik kreeg van de vriend-van-de-hortensia.
 
Ook bij de koffieautomaat:
    Een melkopschuimer van het merk B*odum. Nog in de verpakking. Wel wat ouder al, maar toch. Die heb ik meegenomen naar de winkel om verkocht te worden.
  • Een cadeaukaart twv € 25,00 van H*ello F*resh voor mei van dit jaar om een pakket te proberen. Dat ga ik zeker doen.
De kantine deed plastic bakken weg. Ik denk dat er saus in gezeten heeft. Ik nam er vijf mee. De andere vijf liet ik staan voor anderen. Ik wil ze gaan gebruiken om verpakkingsvrij te gaan winkelen. In één van de bakken zit nu een kilo zuiveringszout. Kan ik even mee vooruit....
 
En dan is er nog de update over het cadeau dat in mijn vorige blog over gekregen, gevonden en gekocht nog niet kon worden verteld. Het ging om een cadeaupakket met een boekje over allerlei kruidige tapenades met een vijzel en een mooi houten bakje erbij om de tapenades te kunnen maken. Mijn zus heeft na een behandeling bij de tandarts problemen met proeven. Er is een zenuw beschadigd in haar tong. Langzaam wordt het beter, en het boekje leek me een mooi middel om te testen of er al weer smaken terug kwamen. En sowieso... even een cadeautje opgestuurd krijgen om de moed er in te houden is natuurlijk altijd leuk. Ze vond het een erg leuke verrassing en daar gaat het om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...