dinsdag 9 februari 2016

Watermeter: geld terug

Begin januari heb ik de stand van mijn watermeter doorgegeven. Eigenlijk was ik te laat. Ik had twee herinneringen laten lopen en het Waterbedrijf had me al laten weten dat ze nu zelf een schatting zouden gaan maken. Dat zou volgens hen negatief voor mij kunnen uitpakken. Dat weet ik wel zeker, want mijn verbruik ligt ongetwijfeld lager dan het gemiddelde.

Ik had het laten bekijken van de meter uitgesteld omdat ik het zo'n gedoe vind. De meter zit onder de vloer bij de voordeur. Dat betekent dat de vloerbedekking er uit moet om het luik te kunnen openen. Uiteindelijk gaat het nergens over. Binnen een paar minuten is alles weer netjes. Het is meer het idee dan dat het echt tijd kost.

Maar goed. Ik heb de stand doorgegeven en deze week kreeg ik de 'uitslag'. Een jaar zuinig zijn met water heeft zin. Dit jaar heb ik 24 m3 gebruikt volgens de meting. Mijn kwartaalbedrag gaat met €5,00 naar beneden en ik hoef het eerste kwartaal niets te betalen.

Ben ik dan echt zó zuinig geweest? Ik weet het niet zeker. De kans is groot dat ik vorig jaar echt te laat was met het doorgeven van de meterstand, dat ik toen ingeschat ben op gemiddeld verbruik en dus een jaar veel te veel heb betaald. Wat ik wel zeker weet, is dat ik het afgelopen jaar voorzichtig ben geweest met water. Niet meer gebruikt dan ik echt nodig heb. Of zelfs nog wel iets meer dan dat.

Misschien volgend jaar nog minder? Ik hoop het.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...