donderdag 4 februari 2016

Kweek

Voor wie meeleest met de mijmeringen van Annemiek van Deursen (en wie doet dat nu niet???) is het al duidelijk dat het zaaiseizoen langzaamaan weer is begonnen. Eerlijk gezegd aarzel ik dit jaar. Het vorig jaar heb ik te weinig tijd gehad om in de tuin te werken. Het kwam heel slecht uit allemaal. Steeds als ik tijd had, regende het.


De tomaten zijn niet rood geworden, de broccoli wilde niet groeien. Al met al was het teleurstellend. Ik ben er dus gewoon niet erg enthousiast over op dit moment. Binnenshuis kweken is een ander verhaal. Ik heb pluksla en broccolikers gezaaid. De pluksla gaat heel hard. De broccoli wat langzamer. En dat is mooi: als ik het een op heb, kan ik het ander oogsten.
Het zijn kleine beetjes overigens. Ik moet immers wel zorgen dat ik alles kan opeten....

 
Ik laat het besluit over de tuin nog maar even sudderen. Wie weet, krijg ik er ineens geweldig zin in. Of vind ik groenten die zich zelf wel redden zonder dat ik er veel tijd aan hoef te besteden.

Iemand een idee???


4 opmerkingen:

  1. Ik heb geen tuin, dus ook geen idee.
    Op you tube kun je veel vinden.

    California Gardening is een "site" waar je veel informatie krijgt en vandaaruit kun je verder veel vinden. Succes.
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je tip, Elise. Die kende ik nog niet, ik ga zeker kijken.

      Verwijderen
  2. Koop plantjes van de groenten. Voor kleine hoeveelheden en minder tijd ideaal. Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de tip. Vorig jaar heb ik dat gedaan met de prei. Ik had het al opgegeven, maar na de winter bleken er toch een paar goede te staan. Ik ben er ook achter dat ik te zuinig zaai. En ik zou meer water moeten geven. Binnenkort schrijf ik een stukje over de tuin op mijn blog.

      Verwijderen

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...