dinsdag 9 juni 2015

Jaaropgaaf en de zonnepanelen

In mei moet ik altijd mijn jaaropgaaf doorgeven aan mijn energieleverancier. Omdat ik met de zonnepanelen bezig ben, was het extra interessant. Mijn gasverbruik is gelijk gebleven en is in verhouding hoog. Dat heeft vooral te maken met de CV. Mijn huis is oud, ik kan nog het een en ander doen aan isolatie. Dus dat kan nog wel wat naar beneden.

Dan het stroomverbruik. Dit jaar komt het op 577 KWh. Drie zonnepanelen kunnen 650 KWh leveren. Dan zou ik mijn huidige verbruik kunnen behalen uit het zonlicht. Voor drie panelen heb je geen omvormer nodig. Dat is financieel natuurlijk weer heel aantrekkelijk voor de installatie.

Maar ja, dan heb ik nog niks geregeld voor het verminderen van mijn gasverbruik. Dat zou ik willen doen met koken op inductie en verwarmen met infrarood platen. Nou goed, ik plus en min nog even verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...