maandag 1 december 2014

Tuin- en ander groen

Er is nog een klein beetje uit de tuin te eten. Een paar brandnetels, wat veldkers en een paar takjes pepermunt. Er is ook nog eeuwige moes, waar ik pesto van maak voor op brood. Eeuwige moes is ook heerlijk bij couscous met veel peper en knoflook. Ik las in de laatste Allerhande een recept voor pasta carbonara met boerenkool (eeuwige moes is net zo iets, een vergeten voorloper). Dat recept ga ik zeker binnenkort eens proberen.

Ik maakte een risotto met brandnetel en wortelloof, overjarige kaas, die ik gekregen heb, en een klein scheutje speltroom. Een paar tomaatjes erbij, kopje verse tuinpepermuntthee na en ik heb heerlijk gegeten. De veldkers gaat in de koelkast voor mijn lunch: een heerlijk pittige sla met bietjes en geitenkaas en mijn honing-mosterd-tijmdressing. Ik denk er ook over om een keer een omelet te maken met veldkers. Vanmorgen deed ik wat veldkers door mijn appelsmoothie met zijden tofu en druivensap. Het gaf een lekker pittige bite: een goed, nieuw en natuurlijk recept.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...