woensdag 1 oktober 2014

Herfstbok

Ieder jaar in oktober drink ik een bokbier van G.ulpener. Het heeft een geschiedenis die teruggaat naar 1996. Ik volgde een opleiding waarvoor ik een staatsexamen af moest leggen. Weken had ik gestudeerd om het te halen. En het ging goed, ik slaagde met de aantekening 'met genoegen'. Ik was erg moe en opgelucht. 


Van vrienden kreeg ik een CD van Maria Callas en mijn toenmalige man wachtte me op bij het station. We gingen een hapje eten en daar gaf hij mij een mooie pennenset. Het restaurant was vol, we moesten wachten op een tafeltje. Aan de bar keek ik wat er van de tap te krijgen was. En dat was dit bockbier. Nog nooit had dit bier me zo lekker gesmaakt.  Ieder jaar geniet ik opnieuw van een heerlijk glas en denk terug aan dat moment. 

Dit keer had ik er een lekker stukje kaas bij dat ik van mijn goede vriend had gekregen. Hij had gasten gehad uit Duitsland en had hen de omgeving laten zien. Daarbij kwamen ze op een boerenmarktje waar kaas werd verkocht. Ze kochten twee stukken en lieten ze vervolgens mij hem in de koelkast liggen. Hij vindt de kaas niet lekker, dus gaf hij mij de twee stukken mee. Dat is heel veel voor mij alleen. Daarom hakte ik het in stukjes en deed de stukjes in olijfolie met wat ui, peper, tijm en knoflook. Heerlijk voor mijn lunchsalade met wat tomaat en komkommer. En misschien ook lekker door de pasta. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...