zaterdag 4 oktober 2014

D'ruitdaging 3&4


Nummer 3: Snoertjes en gadgets.

Daar ben ik niet erg van, maar je hebt natuurlijk altijd wel het een en ander in huis. Bijvoorbeeld:
- Het oplaadsnoer van mijn oude telefoon
- Mijn oude telefoon
- Een tweede snoer voor mijn laptop
- Een tweede batterijoplader die ik niet gebruik

Ik houd niet van technische dingen in mijn huis. Ik vind ze lelijk: één van de redenen waarom ik geen televisie heb. Zo lelijk, zo'n beeldscherm en het neemt belachelijk veel ruimte in. Films kijk ik op mijn laptop.
Overigens, daar heb ik er twee van. Ze zijn allebei oud en traag. Binnenkort komt er een nieuwe.
Met het wegdoen van de laptop heb ik wel moeite, overigens. Er gaan rare verhalen rond over mensen die dan toch weer oude bestanden weten te vinden enzo. Een kennis van mij heeft een hamer gepakt zijn oude laptop stuk geslagen. Dat vind ik ook weer zo wat. Hoewel, wie wil er tegenwoordig nog zo'n trage laptop?

Goed, het zal duidelijk zijn dat ik het voor wat betreft de laptop nog niet weet. Ik ga Hilde van Yourganize maar eens vragen wat zij mij adviseert.

Voor dag 3 heb ik dus 4 punten: totaal 12 tot nu toe.


En dan dag 4: bankafschriften. Ik heb sinds 2010 geen bankafschriften meer, maar had de gewoonte om ze per jaar in een envelop te bewaren met het jaar erop waarin ik ze kon vernietigen. De enveloppen zitten in een doos met bijvoorbeeld de bewijsstukken van mijn belastingaangifte en gegevens over mijn arbeidsverleden ('vernietigbaar' in 2039 ;-). Ik was in 2013 en 2014 het vernietigen vergeten. Dat betekent dat ik 4 enveloppen vol administratie weg kan doen. 

Ik vond het een goede aanleiding om eens schoon schip te maken in de mand met papier die ik nog steeds heb staan. De selectie vult een papieren tas. Dit laatste geldt niet echt voor deze opdracht, eerlijk is eerlijk, ik krijg er 8 punten bij volgens Hildes berekening.

Score na 4 dagen: 20 punten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...