maandag 22 september 2014

Achter het groen

In deze prachtige nazomer, zat ik  een middag op het balkon bij mijn kantoor. Het was de zoete inval geweest. Ik vind dat heel gezellig. De mensen die langs kwamen hadden allemaal iets leuks. Er was ook een lastig telefoongesprek met een man die een beetje boos was over iets dat over zijn familie gepubliceerd was onder verantwoordelijkheid van mijn werk. Aan het einde van het gesprek was hij weer tevreden. Al met al wilde ik even de tijd nemen om bij te komen.

Ik zat achter het groen van de platanen en de berk. De beiaardier liep voorbij na zijn wekelijkse carillonconcert. Ik maakte een praatje met hem over de railing van het balkon. En de zon scheen op het plein. De stadsgeluiden waren er natuurlijk en ik hoorde gesprekken van voorbijgangers. Maar wat een mooie plek om even uit te rusten!

Ik ruimde op, pakte mijn tas en ging naar huis. Het is een goede dag geweest.

De volgende dag zat ik er weer om de dag af te sluiten. Het is zo'n heerlijke plek. De congierge van het gebouw kwam even bij me zitten met een kopje thee. Zij vader is ernstig ziek geweest en nu weer aan de beterende hand, wonder boven wonder. Hij was enorm blij. We spraken over hem en over wat hij als vader betekend heeft. Het geluid van de wind in de bladeren van de boom, van de mensen op straat en op de een of andere manier was het toch stil en rustig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...