dinsdag 3 juni 2014

Kappertjes

Vorig jaar heb ik een experiment gedaan met permacultuur. Ik moet eerlijk zeggen dat er weinig van terecht is gekomen. Ik wist dat ik oude zaden gezaaid had, die waarschijnlijk al niet echt veel kiemkracht meer hadden. Mosterdblad was de grote winnaar en ook de stengeluitjes waren prima. De rest wil ik het liefst maar vergeten.

Daarop is één uitzondering: de Oostindische kers. De bloemen zijn geel en oranje. Dat is niet mijn favoriete kleur, maar OK. Het is de groentetuin, niet de siertuin. Wat zo mooi is aan deze bloem is de hoeveelheid zaden die ze oplevert. En die zaden kun je prima inleggen in azijn. Dat worden dan na een paar weken kappertjes. Ik heb het geprobeerd afgelopen seizoen, en ik kan het iedereen aanraden. De kappertjes zijn heerlijk. Ik had ze in dilleazijn gedaan, die ik in een bak afgeprijsde spullen had gekocht.

Een delicatesse!

Ik heb in mijn groentetuin op dit moment één zaailing van de planten van vorig jaar. Ik hoop dat er nog een paar bij komen. Genoeg om de kappertjes voorraad aan te vullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...