vrijdag 20 december 2013

Kerstpakket

Voor mij, als vegetariër, zitten er vaak veel dingen in een kerstpakket die ik niet eet. Dit jaar was dat ook weer zo. Ik heb een paar dingen voor nasi uit het pakket gehaald en de rest had ik over. Oh ja, de wijn heb ik ook meegenomen....

Tot vorig jaar gaf ik de rest van mijn pakket aan de schoonmaakster op mijn werk. Het snoep kon zij mooi gebruiken voor de kleinkinderen en de andere dingen at ze zelf op. Dit jaar is zij op 12 december met pensioen gegaan. Dus moest ik iets anders. Een collega zei dat hij de inhoud van zijn kerstpakket naar de voedselbank zou brengen. Dat leek me een goed idee.

Het is alleen wel een beetje mager om naar de voedselbank te gaan met alleen een kerstpakket, vond ik. Dus kocht ik er nog spullen bij in de supermarkt. Op de site van de voedselbank stond een lijstje met producten die ze erg nodig hebben. Eigenlijk allemaal houdbaar spul. Dus kocht ik spaghetti, pastasaus, champignons in potjes, snelkookrijst, sultanakoekjes en Japanse zoutjes. Van alles 10 stuks.

Met die spullen in de auto ging ik naar de voedselbank. Daar was het een drukte van belang met het inpakken van pakketten. Twee medewerkers hielpen me met het leeghalen van mijn auto. Ik kon een rondleiding krijgen als ik dat wilde, maar ik moest helaas aan het werk. Het lijkt me een mooi voornemen voor volgend jaar om maandelijks een doos boodschappen naar de voedselbank te brengen. Het eerste voornemen is er dus al weer.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...