woensdag 2 oktober 2013

D'ruitdaging I

Gisteren is de d'ruitdaging begonnen. De eerste opdracht was een bezoekje aan de kapstok. Hoeveel jassen, sjaals, handschoenen enzo hangen en staan er daar? En wat wil je ermee? Heb je alles nodig?

Dat is meteen een eerste punt: mijn kapstok hangt nog steeds niet. Er staat een kapstok tegen de muur. Mijn halletje is nog niet af. Het zou leuk zijn als dat dit jaar nog kon, maar mijn timmervrouw en ik zijn allebei erg druk. We hadden een afspraak gemaakt in oktober voor allerhande klusjes, maar die moest ik afzeggen. Dan gaat zij eerst op vakantie. Ze heeft kinderen, dus ik neem aan dat het de herfstvakantie is. Wie weet vinden we een moment in november....

Maar goed, zonder kapstok heb je ook jassen. Ik heb een zomerjas en twee winterjassen. De zomerjas kan naar de stomerij en dan opgeborgen worden. De ene winterjas is een cape die ooit van mijn moeder was. Het ding is onverslijtbaar en heerlijk zacht en warm. De andere jas is wat je volgens mij vroeger een duffelse jas noemde. Zware grijze wollen stof, een lange getailleerde jas, maar dan zonder houtje-touwtje-knopen.

Ik heb twee paar handschoenen, een pet, een warm hoedje en drie sjaals, die ik wil houden. De rest kan weg en dat zijn twee sjaals. Ik moet nog wel iets aan de lange jas doen. Die is al een jaar of 8 oud en dat is wel een beetje te zien hier en daar. Op dit moment heb ik nog geen idee wat ik er aan kan doen. Mijn zus maar eens vragen wat zij er van denkt.

Het hoedje en de handschoenen moeten nog even gewassen.  Lastig, want ze mogen niet in de wasmachine en ook niet gestoomd. Ik leg de handschoenen en het hoedje gewoon in heet water met een beetje wasmiddel. De handschoenen zijn groen en het hoedje zwart, dus ze moeten even apart. En dan ben ik qua kapstok winterklaar.

Verder staat nog in de gang:

  • De fietspomp
  • Een kastje voor de handschoenen, bandenplakspullen en dingen die het huis uit moeten (die komen vast nog langs. Ik heb ze opgespaard voor de d'ruitdaging).
  • Onder het kasje de oude kranten, die ik uiteindelijk ín het kastje wil hebben als de andere dingen er uit zijn.
  • Een houtje om de deur tegen te houden
  • Een paraplu
  • Een stapel boeken voor mijn zus. Die neem ik over twee weken mee als ik bij haar langs ga. Dan tel ik ze nog wel bij het lijstje.
  • Een tas met flessen die naar de glasbak moeten

Per ding van de kapstok dat je weg doet, mag je een punt rekenen. Ik heb nu dus, na een dag 2 punten. Zaterdagmiddag werk ik weer bij het TdH-winkeltje. Dan neem ik de eerste spullen meteen mee. Wie weet kan een ander er nog iets mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...