dinsdag 8 oktober 2013

D'ruitdaging 5 en 6: rommellaatje en mails

Ik moest op 5 oktober op zoek naar een rommellaatje. Dat heb ik niet echt. Ik heb wel laatjes waar wat rommeltjes in liggen, maar niet echt een rommella. Ik heb dus maar wat in die laatjes gerommeld en hier en daar wat weggehaald. En verder heb ik vooral gekeken in de rolkast waar ik mijn papieren in bewaar. Papieren zijn mijn grootste probleem. Ik hoop dus dat we daar nog veel aandacht aan gaan besteden.

Ik heb in de rolkast een aantal postbakjes met papier, zonder duidelijke ordening. Een doorn in mijn oog. Verder heb ik daar drie vierkante dienbladen die ik als laatjes gebruik voor stekkers, snoeren en ander oplaadspul. In een zo'n 'laatje' lagen kaarsen, lint, slingers, ballonnen, stoelviltjes en lampen. Dat heb ik binnen deze opdracht maar eens aangepakt. Ik heb de kaarsen in de doos met andere kaarsen gedaan en het lint en de slingers bij de cadeauspullen. Misschien gaan de slingers volgend jaar wel weg. Ik heb ze al jaren niet gebruikt. Maar ja, soms heb je dat gevoel van: beter mee verlegen dan om verlegen. Ik zal daar eens een vraagje over stellen aan Hilde Verdijk die dit organiseert op haar website www.yourganize.nl. De lampen en stoelviltjes liggen samen in een la in het kastje dat ik in de gang heb staan. Het lege laatje heb ik gebruikt om twee andere laatjes overzichtelijker te maken. Drie laatjes met snoeren dus.

Terwijl ik bezig was, besloot ik twee potten inkt weg te doen. Ze zijn mooi en oud, maar ik doe er nooit iets mee. Nu ik bij Terre des Hommes werk, vind ik het makkelijker om dingen weg te doen. Ik weet dat het geld dat ermee verdiend wordt, goed wordt gebruikt. Voor de twee potten reken ik dan maar 2 punten. In de kast lagen ook drie DVD's die ik niet meer kijk. Twee daarvan gaan naar de kringloop en een naar een kennis, die had gezegd dat hij de DVD een keer wilde zien. Voor de DVD's 3 punten.

De kast ziet er nu al weer een stukje beter uit, maar dat betekent niet dat het ook echt geordend is. Het ziet er ordelijk uit, maar een echte indeling van papieren is ver te zoeken. Het is een klus die geweldig veel tijd gaat kosten. En die tijd heb ik (er) niet (voor over).

6 Oktober was een zondag, een dag om rustig aan te doen. We hadden een miniopdrachtje. Tien minuten lang de email opschonen. Per 10 mails een punt en iedere nieuwsbrief waar je je voor afmeldde ook een punt. In totaal heb ik er 13 punten bij: 90 mails weggegooid en 4 nieuwsbrieven.

Stand tot nu toe: 26 punten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...