zondag 6 oktober 2013

D'ruitdaging 2 & 3: vazen en pillen

De opdracht van dag 2 is het selecteren van vazen en potten. Mijn vazen staan onder de trap naar de tweede verdieping. Daar is een kleine ruimte, die ik niet onbenut wil laten. Net na de verhuizing stonden daar mijn gereedschapskist, de boor en de decoupeerzaag. De vazen stonden in het tuinhuisje. Na een half jaar heb ik dit omgedraaid. Ik heb de vazen vaker nodig dan de boor en de zaag en het staat een stuk decoratiever.
Ik heb op dit moment veertien vazen. Twee waren op het moment dat ik de foto maakte in gebruik en drie zijn niet te zien. Dat zijn kleine vaasjes die onder de onderste tree staan. Van die kleine vaasjes zal ik er één weg doen, op termijn: een klein vierkant glazen bakje waarin één bloem past. Ik heb er twee van, maar ze zijn niet helemaal gelijk. Ik kan er dus beter één een keer weggeven met een bloem er in. Bijvoorbeeld als ik ergens ga eten.

Ik gebruik alle vazen wel een keer per jaar. Geen reden dus om iets weg te doen, met uitzondering van de ene kleine vaasje. Ik heb het in de doos met cadeautjes gedaan. Score: 1 punt. 

Dag 3 was een speurtocht naar pillen. Dat was een eenvoudige opdracht. Ik heb
- paracetamol
- ibuprofen
- trachitol voor de keel
- loratadine voor als ik bij iemand op bezoek ga die een kat heeft
- vitamine B12 pillen
- vitamine D pillen
- Enzymen
De enzymen slik ik niet meer. B12 is uit voorzorg omdat ik als vegetarier daar tekort aan zou kunnen krijgen en vitamine D is iets waar vrijwel iedereen in Nederland behoefte aan heeft omdat we weinig buiten komen en weinig zon hebben. De overige pillen heb ik soms nodig en ze zijn nog van een goede datum. 
Hier dus ook een score van 1 punt. Het schiet niet erg hard op op deze manier. Maar goed, het is pas de derde dag.

Aanvulling op dag 1: de sjaal heb ik gisteren bij de kringloop gebracht, met twee schoteltjes en twee boeken. Voor de laatste vier heb ik nog geen opdracht in de d'ruitdaging gehad, maar goed, weg is weg. Score 4 punten extra. Totaal nu dus 7 punten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...