dinsdag 10 september 2013

Something folded

Voor de bruiloft van mijn broer wilden we als familie een gezamenlijk cadeau geven. Het begon met bijzonder bier. Mijn broer en zijn vriendin houden wel van het proeven van nieuwe dingen. In België is er in Westvleteren een abdij die ongekend goed bier maakt. Het is moeilijk te krijgen. Om het te reserveren, moet je bellen. En in de abdij is één telefoon, die alleen beantwoord wordt gedurende de werkuren van de monniken. De lijn is dus meestal bezet door anderen die het bier ook willen kopen.

Mijn nichtje is erg vasthoudend en had het op zich genomen om de reservering te plaatsen. Dat is haar gelukt en er konden twee kratten worden opgehaald. Ik heb 4 flesjes toebedeeld gekregen en daar ben ik heel tevreden mee. Broer en schoonzus krijgen 6 flesjes en de bijbehorende glazen.

Naar aanleiding van het bierverhaal kwam mijn zus met een etiket dat zij had gevonden op Internet. Er stond het traditionele bruiloftslijstje op, maar dan een beetje aangepast something old, something new, something borrowed, something brewed. Het leek ons leuk om daar iets mee te doen, maar dan alles te veranderen.
Het werd something gold, something glued, something folded, something brewed.

Het something folded was voor mij. Ik maakte een boekje van 52 enveloppen. Ieder broer of zus met familie kreeg 10 enveloppen toegewezen om mooie dingen in te stoppen voor broer en schoonzus. De zus met de grootste familie kreeg de laatste 2. Dit is het boekje geworden:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...