maandag 8 juli 2013

Merels in de Clematis

De Clematis heeft steun gezocht bij mijn takkenbezem. Het ziet er heel grappig uit. Ik denk dat het andersom begonnen is, dat de bezem omgevallen is tijdens een van de stormen van dit voorjaar en steun gevonden heeft bij de Clematis. Mooie symboliek.

Toen ik vorige week om mijn terras zat te lezen en te genieten van het zonnetje, viel het me al op dat er een merel verdween tussen de bladeren. Ik heb er verder niet zoveel aandacht aan gegeven, maar zaterdag zag ik het weer. Toen ik wat dichterbij ging kijken, ontdekte ik dat er een nest zat. Tussen de bladeren zag ik een klein gelig vogelbekje. Ik vraag me af of het niet wat laat is om nog jongen groot te brengen. Laten we hopen van niet.

Ik was van plan om te timmeren aan de compostbak die ik aan het maken ben. Dat heb ik nu maar even in de voortuin gedaan. Het zal niet de eerste keer zijn dat vogels hun nest verlaten omdat er teveel lawaai is in de omgeving. Ik hoop dat het vogelpaar de jongen weet groot te brengen. Hoe nieuwsgierig ik ook ben, ik moet toch maar wegblijven. Ik heb 1 fotootje gemaakt van het nest toen de moeder even weg was. Daar blijft het bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...